مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید محافظ دوربین گوشی های هوشمند

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش
دوست داشتن0

دوربین یکی از مهمترین ویژگی های یک گوشی هوشمند است. تقریبا تمام افراد در هنگام خرید تلفن همراه کیفیت دوربین را یکی از مهمترین ملاک های مدنظر خود قرار می دهند و براساس آن اقدام به خرید می کنند. به همین دلیل امروزه اکثر شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند سعی در ارتقای کیفیت و توان دوربین محصولات خود کرده اند تا بتوانند نظر مشتریان را جلب کنند. علاوه بر این دوربین یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین قیمت دستگاه هوشمند شماست. هر چه کیفیت دوربین دستگاه شما بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز معمولا بیشتر خواهد بود. دوربین های گوشی جز قابلیت های ظریف و حساس آن به شمار می روند. از این رو بهتر است در کنار تهیه گلس برای صفحه نمایش تلفن همراه خود یک محافظ برای لنز دوربین نیز تهیه بکنید تا از آسیب های احتمالی آن را حفظ نمایید. در ادامه با راهنمای خرید محافظ دوربین گوشی، با سی و سه پل همراه باشید.

دوربین یکی از مهمترین ویژگی های یک گوشی هوشمند است. تقریبا تمام افراد در هنگام خرید تلفن همراه کیفیت دوربین را یکی از مهمترین ملاک های مدنظر خود قرار می دهند و براساس آن اقدام به خرید می کنند. به همین دلیل امروزه اکثر شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند سعی در ارتقای کیفیت و توان دوربین محصولات خود کرده اند تا بتوانند نظر مشتریان را جلب کنند. علاوه بر این دوربین یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین قیمت دستگاه هوشمند شماست. هر چه کیفیت دوربین دستگاه شما بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز معمولا بیشتر خواهد بود. دوربین های گوشی جز قابلیت های ظریف و حساس آن به شمار می روند. از این رو بهتر است در کنار تهیه گلس برای صفحه نمایش تلفن همراه خود یک محافظ برای لنز دوربین نیز تهیه بکنید تا از آسیب های احتمالی آن را حفظ نمایید. در ادامه با راهنمای خرید محافظ دوربین گوشی، با سی و سه پل همراه باشید.

اهمیت استفاده از محافظ لنز دوربین

همانطور که گفته شد دوربین یکی از مهمترین قسمت های تلفن همراه شما است. گوشی های جدید نیز از دوربین های باکیفیت تر و البته گرانتر بهره می برند. اگر دوربین گوشی شما آسیب ببیند تعمیر آن احتمالا بسیار پرهزینه خواهد بود و چه بسا که با وجود هزینه بالا مثل روز اولش نخواهد شد. حتی ممکن است دوربین قابلیت تعمیر مجدد نیز نداشته باشد و کاملا از کار بیافتد. این موارد باعث می شود که اهمیت محافظت از آن ها دو چندان شود. از بین لوازم جانبی موجود برای گوشی ها گلس های مخصوصی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که از لنز دوربین  خود محافظت کنید. در مقاله پیش رو درمورد برخی از مزایا و معایب استفاده از گلس دوربین صحبت می کنیم و به مدل های مختلف آن  نگاهی خواهیم داشت. تا انتها با ما همراه باشید:

محافظ گلس لنز دوربین چیست؟

 محافظ لنز دوربین ها عملکردی مشابه گلس محافظ صفحه نمایش دارد و آن را در برابر آسیب ها و خط و خش های احتمالی  حفظ می کند. گلس های محافظ لنز دوربین عموما از جنس شیشه و یا پلاستیک هستند. این گلس ها کوچک بوده و ضخامت بسیار کمی دارند. ضخامت آن ها بسته به نوع تولید کننده متفاوت بوده و از 0.3 میلی متر و کمتر از آن ضخامت قابل قبولی برای یک گلس دوربین محسوب می شود. هر تلفن همراه مطابق با طراحی منحصر به فردی که دارد نیازمند گلس مخصوص به خوداست. اغلب شرکت های تولید گوشی هوشمند برای هریک از تولیدات خود گلس مخصوص به آن را نیز طراحی و تولید می کنند که کاملا با اندازه و فریم دوربین خود گوشی متناسب بوده و به سادگی و سهولت روی آن نصب شده و فیت می شود. گلس های دوربین در پشت خود از یک چسب سیلیکونی بهره می برند. این چسب باعث می شود که گلس به خوبی بر روی دوربین نشسته و چفت شود و از آن جدا نشود.

گلس های محافظ دوربین از نظر طراحی به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اول گلس های محافظ دوربین دارای فریم و دیگری گلس های بدون فریم هستند. گلس های دارای فریم اغلب برای گوشی هایی که دوربینشان بصورت برآمده طراحی شده است مناسب تر هستند. بطور مثال گوشی (iPhone XS Max) دارای هر دو مدل فریم دار و بدون فریم است. مدل های دیگری وجود دارد که افزون بر فریم، از حلقه ها و رینگ های نگه دارنده بهره می برند که به گوشی های دارای دوربین برآمده ظاهری جذاب می بخشند.  

مزایای استفاده از گلس دوربین گوشی

اولین و مهمترین وظیفه گلس های محافظ دوربین حفظ آن ها از آسیب های احتمالی است که ممکن است به دلایل متعددی بر روی لنز دوربین ایجاد شود. گلس های محافظ، دوربین ها را از هر گونه خط  و خش و گاها شکستگی حفظ می کنند. همچنین محافظ های دوربین مانع از نشستن هر گونه لک و چربی و در نتیجه افت کیفیت دوربین شما می شوند. محافظ های لنز دوربین بسیار ارزان هستند و قیمت پایینی دارند. و با وجود ضخامت کم، عمر زیادی دارند و تا مدت ها می توانید از آن ها استفاده کنید. این گلس ها به راحتی بر روی دوربین نصب می شوند و نیازی به کمک گرفتن از تعمیرکاران موبایل ندارید. گلس های دوربین با کاور ها و قاب های تلفن های همراه سازگاری مناسبی دارند. شما می توانید قاب مدنظر خود را بدون اینکه بر روی گلس دوربینتان تاثیری داشته باشد بر روی گوشی خود بیاندازید. البته قاب هایی که خود بطور اختصاصی محافظ دوربین دارند استثنا هستند. همچنین نگران ماندن رد این گلس ها بر روی دوربین به هنگام جدا کردن آن ها نباشید. این گلس ها هیچ ردی روی شیشه دوربین برجای نمی گذارند و پس از جدا کردن آن، دوربین مثل روز اولش خواهد بود. گلس های محافظ تاثیری بر روی لنز دوربین و کیفیت تصاویر یا فیلم های ثبت شده آن نداشته و می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این این گلس ها از بخار گرفتگی لنز دوربین نیز جلوگیری می کنند.

برخی از محافظ های دوربین با گذشت مدتی کدر می شوند. این کدر شدن بر روی کیفیت دوربین اثر گذاشته و از کیفیت آن می کاهد. هرچند این افت کیفیت در نگاه اول چندان به  چشم نمی آید اما با در کنار هم قرار دادن تصاویر ثبت شده مشهود خواهد بود. توجه داشته باشید که ممکن است بعضی از قاب های گوشی که لبه های ظریف و استانداردی ندارند باعث بروز مشکلاتی در هنگام نصب گلس دوربین شوند. گلس های بی کیفیتی نیز وجود دارد که در صورت استفاده از آن ها در همان ابتدای کار متوجه کیفیت پایین تصاویر ثبت شده خواهید شد. پیش تر اشاره کردیم که اغلب محافظ های دوربین از شیشه و یا پلاستیک ساخته می شوند. اگر جنس بکار رفته در این محافظ ها مرغوب نباشد سبب افت کیفیت و وضوح تصویر خواهد شد. این در حالی است که گلس های حرارت دیده باعث کاهش وضوح دوربین نمی شوند. همچنین بخاطر داشته باشید که ضخامت گلس محافظ با کیفیت دوربین رابطه عکس دارد. هرچه این گلس ها ضخامت بالاتری داشته باشند کیفیت تصاویر و فیلم ها نیز پایین تر خواهد بود.

انواع محافظ لنز دوربین

اکنون به سراغ جنس گلس های محافظ لنز دوربین می رویم:

محافظ لنز دوربین شیشه ای

گلس های شیشه ای دوربین نقشی شبیه به گلس های محافظ صفحه نمایش داشته و عملکردی مشابه آن ها دارند. این گلس ها ضخامت بسیار اندکی دارند که سبب می شود بر روی کیفیت تصاویر و فیلم های ثبت شده توسط دوربین اثر منفی چندانی نداشته باشند. باوجود ضخامت کم گلس های شیشه ای، این محافظ ها از چندین لایه مختلف تشکیل شده اند که هر لایه ویژگی های خاصی را دارااست. بعنوان مثال یک لایه در برابر خط و خش و لایه دیگر دوربین را در برابر ضربات احتمالی وارد شده حفظ می کند. گلس های شیشه ای سختی بالایی دارند که سبب می شود تا حدود زیادی در برابر ضربه مقاوم باشند. این گلس ها به خوبی بر روی دوربین سوار شده و به طور کامل لنز آن را می پوشانند. ازدیگر ویژگی های محافظ  شیشه ای  عدم جذب چربی ها و اثرانگشتاست که یک امتیاز مثبت برای آن ها به شمار می رود. 

محافظ لنز دوربین فلزی

محافظ های فلزی ساز و کار متفاوت تری از گلس های دیگر دارند. این محافظ ها ها ضخامت بالایی دارند. محافظ  های فلزی بر روی دوربین ننشسته و خود لنز دوربین را پوشش نمی دهند و تنها بر روی لبه های کناری دوربین قرار می گیرند. این محافظ ها به دلیل ضخامت بالای خود فاصله مناسبی بین لنز دوربین و سطح بیرونی آن ایجاد می کنند. بنابراین در هنگام افتادن گوشی بر روی زمین آسیبی به خود دوربین وارد نمی شود. محافظ های فلزی به دلیل جنس فلزی ای که دارند در برابر ضربات بسیار مقاوم هستند. دوربین گوشی بخاطر اینکه محافظ های فلزی بر روی لنز دوربین هیچ پوششی ایجاد نمی کنند، هیچ گونه افت کیفیتی نداشته و تصاویر با وضوح واقعی خود دوربین ثبت می شوند. علاوه بر این، این محافظ ها چسبندگی مناسبی داشته و به خوبی بر روی لنز نصب می شوند. محافظ های فلزی در اکثر رنگ های مختلف تولید و توزیع می شود که پاسخگوی سلایق متفاوت کاربران گوناگون باشد.

محافظ لنز دوربین نانو

گلس های نانو نوع دیگری از محافظ های دوربین گوشی های هوشمند هستند. این محافظ ها به سبب انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارند بسیار مقاوم بوده و در برابر انواع ضربات و فشار ها مقاوم هستند. انعطاف بالای محافظ های نانو باعث می شود که نسبت به سایر محافظ ها کمتر دچار آسیب و شکستگی شوند. همچنین به دلیل چسبندگی بالا به لنز دوربین چفت شده و به سختی از آن جدا می شوند. گلس های نانو علاوه بر نکات ذکر شده تقریبا تمامی ویژگی ها و مشخصه های گلس های شیشه ای را دارا هستند. ضخامت اندک و سختی بالا، مقاومت در برابر جذب چربی ها و اثر انگشت و مقاوم بودن در برابر خط و خش از جمله ویژگی هایی است که این گلس ها از آن بهره می برند. همچنین همانند مدل های شیشه ای، گلس های نانو نیز تمام سطح لنز را پوشش داده و از آن حفاظت می کنند.

و در آخر به بررسی برخی از مهم ترین قابلیت های محافظتی گلس های دوربین می پردازیم:

گلس های محافظ در برابر تشعشع و تابش نور (Anti-Glare): این گلس ها در محیط های بیرون از فضاهای بسته دوربین را از تابش شدید نور آفتاب حفظ می کنند و باعث می شوند دوربین گوشی در زیر شدیدترین نور آفتاب نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

گلس های محافظ ضد اثر انگشت (Fingerprint Proof): وجود لکه و اثر انگشت بر روی لنز دوربین بر عملکرد آن تاثیر گذاشته و باعث می شود عکس ها کم کیفیت و تار باشند. این مشکل در اغلب گوشی هایی که سنسور اثر انگشتشان در کنار دوربین قرار دارد جدی تر است. چنین گلس هایی شما را در هنگام عکاسی از دردسر پاک کردن چندین و چند باره لنز دوربین خلاص می کند.

برچسب های محافظ ضد ضربه (Explosion Proof): این برچسب ها جدیدا معرفی شده اند و قیمت بالایی دارند. تولیدکنندگان این برچسب ها ادعا می کنند که با استفاده از آن ها لنز دوربین از هرگونه ضربه و صدمه ای در امان خواهد ماند. با این وجود و با توجه به جدید بودن این محصول در صورت خرید هم مواظب دوربین دستگاه هوشمند خود باشید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم