مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید بند اپل واچ

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش
دوست داشتن0

پس از گسترش گوشی های هوشمند در جهان در دهه گذشته، در سالهای اخیر شاهد رشد بسیاری از گجت های پوشیدنی هستیم. لباس، عینک، کفش و حتی جواهرات هوشمند از جمله گجت هایی هستند که در دسته پوشیدنی ها قرار می گیرند. اما امروزه پرکاربردترین و رایج ترین گجت پوشیدنی دنیای تکنولوژی ساعت های هوشمند هستند که بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته اند. ساعت  هوشمند جایگاه خود را در نزد مردم پیدا کرده است و این استقبال عمومی به مرور زمان بیشتر هم می شود. ساعت های آنالوگ تنها زمان و تاریخ را نمایش می دادند و ساعت های دیجیتال هم اغلب در کنار نمایش زمان به عنوان کرنومتر مورد استفاده قرار می گرفتند. اما ساعت های هوشمند علاوه بر نمایش زمان و قابلیت کرنومتر امکانات پرشماری دیگری مانند قدم شمار و نبض سنج را هم دارا هستند که باعث شده است مردم این ساعت ها را به مدل های پیشین ترجیح دهند. استفاده مردم از اسمارت واچ ها سبب شده است که به موضوع بند ساعت ها نیز توجه بیشتری شود. همواره یکی از دغدغه های صاحبان ساعت های هوشمند تغییر یا تعویض بند ساعت ها بدلیل خراب شدن آنها  است. همچنین تنوع مدل ها و رنگ های مختلف بند های ساعت افراد را ترغیب به تعویض آن ها می کند. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهمی درمورد بند ساعت های هوشمند کمپانی اپل موسوم به  «اپل واچ» آشنا کنیم تا تجربه یک خرید مطمئن و موفق را داشته باشید. بنابراین تا انتهای این مقاله با وبلاگ قطعات موبایل سی و سه پل همراه باشید.

پس از گسترش گوشی های هوشمند در جهان در دهه گذشته، در سالهای اخیر شاهد رشد بسیاری از گجت های پوشیدنی هستیم. لباس، عینک، کفش و حتی جواهرات هوشمند از جمله گجت هایی هستند که در دسته پوشیدنی ها قرار می گیرند. اما امروزه پرکاربردترین و رایج ترین گجت پوشیدنی دنیای تکنولوژی ساعت های هوشمند هستند که بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته اند. ساعت  هوشمند جایگاه خود را در نزد مردم پیدا کرده است و این استقبال عمومی به مرور زمان بیشتر هم می شود. ساعت های آنالوگ تنها زمان و تاریخ را نمایش می دادند و ساعت های دیجیتال هم اغلب در کنار نمایش زمان به عنوان کرنومتر مورد استفاده قرار می گرفتند. اما ساعت های هوشمند علاوه بر نمایش زمان و قابلیت کرنومتر امکانات پرشماری دیگری مانند قدم شمار و نبض سنج را هم دارا هستند که باعث شده است مردم این ساعت ها را به مدل های پیشین ترجیح دهند. استفاده مردم از اسمارت واچ ها سبب شده است که به موضوع بند ساعت ها نیز توجه بیشتری شود. همواره یکی از دغدغه های صاحبان ساعت های هوشمند تغییر یا تعویض بند ساعت ها بدلیل خراب شدن آنها  است. همچنین تنوع مدل ها و رنگ های مختلف بند های ساعت افراد را ترغیب به تعویض آن ها می کند. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهمی درمورد بند ساعت های هوشمند کمپانی اپل موسوم به  «اپل واچ» آشنا کنیم تا تجربه یک خرید مطمئن و موفق را داشته باشید. بنابراین تا انتهای این مقاله با وبلاگ قطعات موبایل سی و سه پل همراه باشید.

جنس بند اپل واچ

مهمترین نکته در تهیه بندهای ساعت توجه به جنس آن ها است. بند ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که اغلب هریک شرایط استفاده و کارکرد گوناگونی دارند. در هنگام خرید شما باید با در نظر گرفتن این نکته که ساعت هوشمند خود را در چه موقعیت و شرایطی استفاده خواهید کرد باید بندی متناسب با آن تهیه کنید. در زیر معروف ترین نوع بندهای موجود در بازار به اختصار آورده شده است: 

بندهای سیلیکونی

اگر از آن دسته افرادی هستید که در هنگام ورزش کردن عادت دارید که یک ساعت هوشمند به دست داشته باشید حتما استفاده از بندهای سیلیکونی را به شما توصیه می کنیم. بندهای سیلیکونی به دلیل جنس موادی که در آن ها به کار رفته است به مانند بندهای پارچه ای و چرمی وزن پایینی دارند که به سبب همین وزن پایین برای استفاده در شرایط ورزشی مناسب هستند. بندهای سیلیکونی از جنس سیلیکون و یا مواد پلیمری هستند. بندهای از جنس پلیمر به نسبت بندهای ساخته شده از سیلیکون طول عمر بیشتری دارند و البته گران تر هم هستند.طول عمر این بند ها نسبت به بندهای فلزی خیلی کمتر است ولی از بندهای فلزی بسیار سبک تر هستند که یک مزیت برای این دسته به حساب می آید. همچنین قیمت پایین آن ها و تنوع در طرح ها و رنگ های گوناگون موجب شده است که طرفداران بسیاری داشته باشد. این در حالیست که بندهای فلزی به لحاظ ظاهر رسمی هستند و تنوعشان به اندازه بندهای سیلیکونی نیست.

بندهای چرمی

دسته دیگر بندهای چرمی هستند. اصولا چرم به هر چیزی رنگ و بویی کلاسیک می بخشد. تصور غالب مردم این است که نخستین بند ساعت ها از چرم ساخته شده است از این رو بندهای چرمی ساعت ها هم به مانند دیگر لوازم ساخته شده از چرم حالتی کلاسیک و قدیمی دارند. بندهای چرمی هم به مانند بندهای سیلیکونی در طرح ها و مدل های گوناگونی تولید می شوند که باعث می شود طیف وسیعی از سلایق خریداران را پوشش بدهد. به همین خاطر بندهای چرمی از محبوب ترین بندهای موجود در بازار برای ساعت ها هستند. جنس این بندها هم از چرم طبیعی بوده و هم چرم مصنوعی در ساخت آن ها بکار می رود. البته بندهای چرمی ساخته شده از چرم طبیعی عمر و دوام بیشتری نسبت به چرم مصنوعی دارند و البته قیمت بیشتری هم دارند. تنها ایراد این بندها حساس بودنشان است. بطور کلی چرم به مراقبت و دقت بیشتری نیاز دارد. چرم ها ضد آب نیستند و در تماس با آب کیفیت خود را از دست داده و خراب می شوند. به همین خاطر اگر با آب زیاد سر و کار دارید و یا می خواهید در محیط های آبی همچون استخر شنا کنید بندهای چرمی چندان گزینه مناسبی برای این کار نیستند. ولی بطور کلی اگر به دنبال بندی با دوام مناسب و ظاهری شیک و کلاسیک هستید این بند می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

بندهای فلزی

بندهای فلزی را می توان محبوبترین و پر استفاده ترین بندهای موجود در دنیای ساعت ها نامید. این بندها نسبت به سایر بندهای ساعت از استحکام و دوام بیشتری دارند و طول عمر آن ها بسیار زیاد است. همچنین بندهای فلزی به نسبت سایر سنگین تر بوده و وزن بیشتری را دارند و ممکن است برخی مدل های فلزی بخاطر طرح و جنس خاصشان قیمت بسیار بالایی هم داشته باشند. جنس بندهای فلزی اغلب از فولاد ضد زنگ است که دوام و عمر آن ها را دو چندان می کند. بندهای فلزی در دو حالت معمولی و توری تولید می شوند که با یکدیگر تفاوت های اندکی دارند. به عنوان مثال بندهای معمولی دارای قفل های کلیدی و تاشو برای محکم شدن بند ساعت هستند ولی بندهای توری از قفل های آهن ربایی برای این کار استفاده می کنند. یک مزیت بزرگ بندهای فلزی به سایر بندها امکان تغییر سایز بند ساعت است. شما می توانید اندازه بندهای معمولی را با استفاده از یک ابزار خاص که تقریبا در تمام فروشگاه های تعمیر ساعت موجود است؛ تغییر داده و مطابق اندازه مچ خود تنظیم کنید. با اینکه امکان تغییر اندازه در بندهای توری وجود ندارد اما مکانیزم بکار رفته در قفل های آهن ربایی به شکلی است که این بندها را هم می توانید دور مچ دست خود فیت کنید. بندهای فلزی تقریبا برای استفاده در تمام محل ها و موقعیت ها مناسب هستند. اغلبشان ضد آب بوده و برخلاف بندهای چرمی می توانید در هنگام شنا کردن هم به دست داشته باشید. تنها ایرادشان وزن سنگین تر آنها است که سبب ناخشنودی برای افرادی که زیاد به بند فلزی عادت ندارند می شود. همچنین همانطور که گفته شد بخاطر سنگینی زیاد برای ورزش کردن مناسب نیستند اما ظاهر شیک و رسمی آن ها می تواند هرکسی را مجذوب خود کند.

بند پارچه ای

جدیدترین نوع بند ساعت های هوشمند، بندهای پارچه ای هستند که اخیرا در تولید بندهای ساعت مورد استفاده قرار می گیرند. بندهای پارچه ای اغلب از جنس نایلون و دیگر مواد مصنوعی بکار رفته در تولید پارچه ها هستند. این بندها به دلیل رنگ ها و طرح های مختلفی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این بندها را می توان نقطه مقابل بندهای چرمی و فلزی که اغلب مدلی شیک و رسمی به شمار می روند دانست؛ چراکه استایلی غیر رسمی و گاها کودکانه دارند. البته تفاوت بندهای پارچه ای و چرمی در اینجا تمام نمی شود. بندهای پارچه ای به لحاظ قیمت هم بسیار ارزانتر از مدل های چرمی هستند به گونه ای که با پول یک بند چرمی می توان چندین مدل پارچه ای تهیه کرد. البته باوجود قیمت پایین، این بندها به لحاظ طول عمر و دوام مانند بندهای چرمی هستند. اما نقطه قوت بندهای پارچه ای وزن بسیار پایین و حالت نرمی آن ها است که سبب راحتی و خوشایندی کاربر می شود. این امر در فصل تابستان بیشتر به چشم می آید زیرا از نظر راحتی و فیت شدن در دست و همچنین به لحاظ تنفس پوست بندهای پارچه ای به مراتب بهتر از بندهای چرمی و فلزی هستند. اما همچنان مشکل استایل آن ها یک ایراد اساسی به شمار می رود چرا که بندهای مذکور را نمی توان در هر موقعیتی استفاده کرد و از لحاظ ظاهر ضعیف تر از مدل های چرمی و فلزی هستند. همچنین خیلی زود دچار آلودگی و کثیفی می شوند و باید در نگهداری آن ها بسیار حساس و دقیق بود. ضد آب نبوده و برای شنا و اغلب فعالیت های ورزشی مناسب نیستند. 

تناسب بند با سری های گوناگون

نکته دیگر در خرید بندهای ساعت توجه به تناسب بند ساعت با مدل های گوناگون است. ممکن است شما در آینده تصمیم به تعویض مدل اپل واچ  خود بگیرید. از این رو شما می توانید با تهیه یک بند مناسب که قابلیت تغییر سایز را داشته باشد از آن در مدل های دیگر اسمارت واچ خود نیز بهره ببرید. در بندهای سیلیکونی که قیمت پایینتری دارند شاید این موضوع خیلی به چشم نیاید اما در بندهای چرمی و یا بندهای فلزی که به نسبت سایر بندها گران تر هستند توجه به این نکته می تواند برای شما بسیار مفید و سودمند باشد. همچنین اگر شما فرد تنوع طلبی هستید می توانید با خرید بندهای سیلیکونی در رنگ ها و طرح های مختلف آن ها را با سایر لباس های خود ست کنید. اما درباز و بسته نمودن بند ساعت  هوشمند باید توجه و دقت لازم بکار برده شود. اگر شما جز این دسته افراد هستید، مراقب باشید که در فرایند نصب بندها به بند یا ساعت هوشمندتان آسیبی وارد نشود. چرا که نصب برخی از بندهای اپل واچ ها سخت بوده و نیازمند دقت بیشتری است. این درحالیست که به عنوان مثال نصب بندهای پلاستیکی سری های اپل واچ بسیار ساده و آسان است.

چطور بهترین بند اپل واچ را انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین نکات در تهیه بند اپل واچ توجه به اندازه آن ها است. البته اکثر بندهای سیلیکونی برای هر دو سری اپل واچ 42 میلی متری و 38 میلی متری ارئه شده اند اما ممکن است برخی مدل ها سایز مدنظر شما را نداشته باشند و خودتان مجبور باشید جداگانه برای آن بند تهیه بکنید. توصیه ما به شما این است که بندی را تهیه کنید که قابلیت نصب بر روی تمام و یا اغلب مدل های اپل واچ را داشته باشد. این بهترین کار ممکن است.

چطور بند اصلی اپل واچ را از بند تقلبی تشخیص دهیم؟

به مانند دیگر دستگاه های الکترونیکی و یا لوازم جانبی آن ها، بندهای تقلبی و غیر اورجینال هم در بازار به وفور یافت می شوند. شاید خیلی در خرید بند ساعت هوشمند خود وسواس به خرج ندهید اما واقعیت این است که بندهای غیر اورجینال می تواند برای سلامت پوستتان مضر باشد. همچنین ممکن است باعث آسیب رسیدن به اپل واچ شما شود. تصور کنید که اپل واچی که در دستتان بسته اید به یکباره بند آن پاره شده و بر زمین بیافتد و دچار شکستگی و یا آسیب جدی شود. بنابراین خرید یک بند اورجینال برای اسمارت واچ خود را امری ضروری بدانید. پیشنهاد ما برای خرید بندهای اصلی و باکیفیت این است که آن ها را از مراکز فروشگاهی معتبر خریداری کنید تا اگر محصول خریداری شده ایرادی داشت کسی پاسخگو باشد و در صورت بزوم آن را تعویض کند. همچنین در خرید بندهای سیلیکونی اپل واچ توجه کنید که این بندها شفافیت رنگی پایینی دارند و در سطحشان یکنواختی وجود ندارد. مورد دیگر قیمت بندهای اپل واچ است. اگر فروشنده ای بند اپل واچ را با ادعای باکیفیت بودن و قیمت پایین به شما پیشنهاد داد به کیفیت آن شک بکنید. بندهای با کیفیت اپل واچ رنج قیمت مشخصی دارند که قیمت پایینتر از آن معقول و منطقی به نظر نمی رسد.

 

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم