مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ
برچسب‌ها

راهنمای خرید شارژر فندکی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش
دوست داشتن0

امروزه دیگر گوشی های هوشمند، تبلت ها و دیگر لوازم الکترونیکی جایگاه ویژه ای در نزد مردم پیدا کرده اند، به گونه ای که می توان آن ها را بخش جداناپذیری از خود بدانیم. این روزها دیگر تقریبا اکثر کارها توسط گوشی های هوشمند و یا تبلت ها انجام می گیرند. همچنین کودکان و حتی بسیاری از بزرگتر ها اوقات فراغت خود را با این وسایل الکترونیکی سپری می کنند. از این رو اگر در بیرون از منزل بوده و شارژ باتری موبایلتان تمام شود به  احتمال زیاد این اتفاق برای شما چندان خوشایند نخواهد بود. اما اگر صاحب یک اتومبیل هستید خیلی نگران نباشید؛ زیرا با داشتن یک شارژر فندکی می توانید در هر لحظه از زمان که می خواهید تلفن همراه و یا تبلت خود را شارژ کرده و مجددا استفاده نمایید. این شارژرها که دارای پورت یو اس بی هستند در بازار با قیمت های مختلفی به وفور یافت می شوند اما نکته ای که حائز اهمیت است، خرید یک شارژر مناسب و با کیفیت مناسب است.

امروزه دیگر گوشی های هوشمند، تبلت ها و دیگر لوازم الکترونیکی جایگاه ویژه ای در نزد مردم پیدا کرده اند، به گونه ای که می توان آن ها را بخش جداناپذیری از خود بدانیم. این روزها دیگر تقریبا اکثر کارها توسط گوشی های هوشمند و یا تبلت ها انجام می گیرند. همچنین کودکان و حتی بسیاری از بزرگتر ها اوقات فراغت خود را با این وسایل الکترونیکی سپری می کنند. از این رو اگر در بیرون از منزل بوده و شارژ باتری موبایلتان تمام شود به  احتمال زیاد این اتفاق برای شما چندان خوشایند نخواهد بود. اما اگر صاحب یک اتومبیل هستید خیلی نگران نباشید؛ زیرا با داشتن یک شارژر فندکی می توانید در هر لحظه از زمان که می خواهید تلفن همراه و یا تبلت خود را شارژ کرده و مجددا استفاده نمایید. این شارژرها که دارای پورت یو اس بی هستند در بازار با قیمت های مختلفی به وفور یافت می شوند اما نکته ای که حائز اهمیت است، خرید یک شارژر مناسب و با کیفیت مناسب است. در این مقاله  قصد داریم شما را با انواع مختلفی از شارژرهای فندکی آشنا کرده و نکات مهمی را بیان کنیم که در هنگام خرید این نوع شارژرها به انتخاب بهترین محصول کمک می کند. با فروشگاه لوازم جانبی سی و سه پل همراه باشید.

شارژر فندکی چیست و چه کاربردی دارد؟

ظرفیت باتری گوشی ها محدود است و زود تمام می شوند و بسیاری از مردم با مشکل اتمام شارژ در وسط کار با آن مواجه می شوند. این اتفاق زمانی ناگوارتر می شود که دسترسی به پریز برق هم مقدور نباشد. از این رو راهکارهای مختلفی برای مواجه با این مشکل ارائه شده است. یکی از این راهکارها این است که شرکت های تولید کننده ی تلفن همراه، ظرفیت باتری محصولات خود را بالا ببرند. اما این کار هم چندان کارساز نیست چراکه حتی اگر شما تلفن  همراهی با بالاترین ظرفیت باتری موجود در بازار را هم تهیه کنید باز هم بالاخره بعد از یک یا دو روز استفاده تمام خواهد شد. بسیاری دیگر استفاده از پاوربانک را پیشنهاد می دهند که نسبت به مورد قبلی راهکار بهتری است اما اگر شما کسی هستید که به دلیل شغل و یا سبک زندگی تان دائما در حال مسافرت هستید و یا به هر دلیل دیگری امکان استفاده از برق شهری را ندارید این گزینه با اینکه می تواند تا حدی به شما کمک کند اما باز هم راهگشا نیست. زیرا خود پاوربانک ها نیازمند شارژ شدن و اتصال به جریان برق برای مدت طولانی ای هستند. از همین رو  شارژرهای فندکی می توانند گزینه ی ایده آل تری باشند زیرا همواره می توانید در هر وقت که خواستید و مشغول رانندگی بودید آن را به گوشی و یا تبلت خود متصل کنید تا وسیله ی الکترونیکی شما را شارژ کند.

علت نام گذاری شارژر های فندکی به این دلیل است که این دوسیله از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول بصورت فندک بوده و بخش دیگر دارای خروجی USB است که در قسمت فندکیِ خودرو قرار می گیرد. این شارژر برای شارژ کردن از باتری خودرو تغذیه می کند و ولتاژ دریافتی آن بین 12 تا 24 ولت است. البته ولتاژ خارج شده توسط خود این دستگاه به میزان 5 ولت کاهش می یابد تا برای توسط ورودی USB  قابل استفاده باشد.

شارژرهای فندکی انرژی مورد نیاز خود را از باتری ماشین به دست می آورند. درگاه USB این شارژرها مقدار جریان برق کمتری را انتقال می دهد، از این رو فرایند شارژینگ گوشی در شارژرهای فندکی به نسبت شارژر خود گوشی و پاوربانک کمی طولانی تر است. همچنین اگر شارژر فندکی شما چندین پورت داشته باشد و دستگاه های مختلفی به آن وصل شده باشند، بیش از 10 آمپر از باتری خودروی شما می گیرد این در حالیست که شارژرهای معمولی به طور متوسط 1 آمپر تا 3 آمپر مصرف می کنند. شاید این مورد برای افرادی که ماشینشان را تازه خریده باشند خیلی مهم و تاثیرگذار نباشد ولی ممکن است ماشین های قدیمی تر را با مشکلاتی رو به رو کند.

اندازه و طراحی شارژر فندکی

پیش از خرید شارژر فندکی به  محل قرارگیری آن در اتومبیل توجه کنید. دقت داشته باشید که اگر درگاه شارژر در کنار دنده ی اتومبیل باشد، شارژر با سایز مناسبی را تهیه کنید که هنگام رانندگی برای شما اذیت کننده نباشد. بعضی از شارژرهای موجود در بازار به دلیل داشتن عملکرد قوی تر سایز بزرگتری هم دارند. بنابراین توجه به تناسب اندازه ی شارژر و محل قرارگیری آن در خودرو نکته  ایست که باید به آن توجه کنید.

انتخاب شارژر فندکی بر اساس نوع گوشی

اغلب گوشی های هوشمندی که در سال های اخیر تولید شده اند باتری های بزرگی دارند تا ظرفیت بالایی داشته باشند. این باتری ها از همانقدر که از ظرفیت بیشتری برخوردارند به همان اندازه به انرژی زیادی هم برای شارژ شدن نیازمندند. گوشی های مختلف باتری های مختلفی با ویژگی های متفاوت دارند. اغلب آن ها ورودی های متفاوت از یکدیگر دارند. بنابراین همیشه قبل از اینکه به خرید شارژر فندکی اقدام کنید ورودی های گوشی یا تبلت خود مانند توان، جریان و ولتاژ را حداقل با یکی از خروجی های شارژر مقایسه کنید و توجه داشته باشید که آمپر و جریان خروجی از آن با دستگاه الکترونیکی شما سازگار و متناسب باشد. همچنین به مکان اتصال دستگاه خود به شارژر نیز توجه کنید که چنین قابلیتی داشته باشد زیرا برخی از گوشی ها از چنین قابلیتی برخوردار نیستند.

جریان خروجی شارژر شارژر فندکی

اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که گاهی اوقات حتی گوشی های هوشمندی که ورودی USB یکسانی دارند هم در شارژ کردن دچار مشکل شده و عمل شارژینگ به خوبی انجام نمی شود. علت به آداپتور هر یک از شارژرها برمی گردد زیرا آداپتورها ورودی های متفاوتی را از جریان برق می گیرند که برای باتری هر تلفن همراه متفاوت از دیگری است. از همین رو پیش از اینکه به سراغ شارژرهای فندکی بروید بهتر است شارژر اصلی گوشی خود را نگاه کرده و براساس ورودی هایی مانند ولتاژ که با حرف V و شدت جریان که با حرف A مشخص شده اند اقدام به خرید نمایید. به عنوان مثال اگر میزان جریان دریافتی شارژر گوشی شما 2.5 آمپر باشد و شما یک شارژر با ورودی 1 یا 1.5 آمپر تهیه کنید عمل شارژینگ گوشی شما بسیار طولانی و زمان بر خواهد شد. البته دقت کنید که برعکس این موضوع هم صادق است و وصل کردن یک شارژر با جریان بالاتر هم درست نیست زیرا با وجود اینکه گوشی شما در دفعات ابتدایی سریع تر شارژ می شود اما پس از مدتی این کار به باتری شما آسیب وارد می کند و از کیفیت آن به مقدار بسیار زیادی می کاهد. البته برخی از مدل های موجود در بازار چندین خروجی با جریان های مختلف دارند که به شما این امکان را می دهند تا گوشی خود را به جریان مخصوصش متصل کرده و افزون بر سرعت بالای شارژ سلامت باتری دستگاه شما را هم تضمین می کند.

نوع و تعداد پورت های خروجی شارژر فندکی

از دیگر نکاتی که باید در خرید شارژر فندکی به آن توجه داشت پورت خروجی شارژر است. درگاه های خروجی این شارژرها اغلب بصورت USB-USB mini است که برای اکثر دستگاه های اندرویدی مناسب هستند. همچنین نوع دیگری از آن ها یک کابل USB – Lightning دارند که برای گوشی های آیفون بکار می روند. البته در برخی از شارژرهای فندکی کابل وجود ندارد و باید برای آن بصورت جداگانه ای کابل تهیه کنید. شارژرهای فندکی غالبا دارای دو درگاه ورودی USB هستند اما در بعضی از مدل های موجود در بازار شارژرهایی با 2 تا 4 ورودی هم وجود دارد که می توانید آن ها را تهیه نمایید. البته این مدل ها بیشتر برای افرادی مناسب است که غالبا با اعضای خانواده یا جمع دوستان خود به مسافرت می روند. اگر شما صاحب فرزند هستید در مسافرت ها می توانید در کنار شارژ کردن گوشی خود تبلت کودکان خود را نیز به شارژر متصل کنید. البته در خرید این شارژرها به این نکته توجه داشته باشید که متناسب با فضای موجود در مکان فندکی اتومبیلتان باشد و مزاحم رانندگی شما نشود.

قابلیت های حفاظتی شارژر فندکی

همانند بسیاری دیگر از وسایل الکترونیکی در خرید شارژر فندکی هم به شما توصیه می کنیم که شارژری از برندهای معروف و معتبر خریداری نمایید تا خیالتان از بابت عملکرد آن راحت باشد. شارژرهای درجه 2 و غیر اورجینال تست های مربوط به ایمنی قطعات الکترونیکی را اغلب پشت سر نمی گذارند و تضمینی بابت کیفیت و عملکردشان ندارند و حتی ممکن است به گوشی و باتری آن آسیب برسانند. همچنین ممکن است اعداد درج شده بر روی خروجی های شارژر درست و دقیق نباشند و ممکن است است شما شارژری با جریان بیشتر از جریان مورد نیاز دستگاهتان تهیه کنید که براساس آنچه قبلا توضیح داده شد باعث افت کیفیت شدید باتری و داغ کردن گوشی شما خواهد شد.

پشتیبانی از فناوری فست شارژ (شارژ سریع)

تکنولوژی فست شارژینگ یا همان شارژ سریع که در سال های اخیر بسیار در بین گوشی های جدید و به ویژه اسمارت فون های پرچم دار بسیار رایج شده است، نوعی فناوری است که به سبب آن می توان بدون آسیب رسیدن به باتری ولتاژ و جریان بیشتری را به آن انتقال داد. اگر از آن دسته افرادی هستید که گوشی شما از قابلیت فست شارژ بهره مند است می توانید شارژری را تهیه کنید که از این قابلیت بهره ببرد و حداقل یکی از پورت های آن از شارژ سریع پشتیبانی کند. شارژرهای فست به باتری گوشی های هوشمند و تبلت شما آسیبی نمی رساند اما به شرط اینکه شارژر شما از برندی اصل و معتبر باشد که مجوزها و تاییدیه های مربوط به شارژ سریع را دریافت کرده باشد.

شارژرهای چند کاره

نوع دیگری از شارژرهای فندکی وجود دارد که کارایی آن ها تنها به شارژ باتری محدود نمی شوند و در کنار شارژ کردن تلفن همراه امکان پخش موسیقی را هم برای شما فراهم می کند. این شارژرهای با قابلیت پخش یک درگاه ورودی برای کارت حافظه دارند که با قرار دادن کارت حافظه و یا فلش مموری در آن، شارژر محتویات موسیقی آن را پخش می کند. همچنین برخی از آن ها از قابلیت بلوتوث هم پشتیبانی می کنند که از طریق آن هم می توانید موسیقی مد نظر خود را گوش کرده و یا به مکالمه بپردازید.

برند ها و قیمت شارژر فندکی

قیمت شارژر فندکی به موارد مختلفی بستگی دارد. امروزه شارژر های فندکی در انواع مختلفی به بازار عرضه شده اند که هر کدام بسته به قابلیت های خود، قیمت های گوناگونی دارند. نوع شارژر فندکی، تعداد پورت ها، پیشتیبانی از شارژ سریع، تنوع جریان های خروجی و ... در قیمت این محصولات موثرند. همانطور که گفته شد انتخاب و خرید یک شارژر اصل و درجه یک بسیار مهم و حائز اهمیت است و اگر به دنبال خریدی مطمئن و موفق هستید باید به دنبال تولیدکنندگان برتر این دستگاه باشید. از این رو شناخت برندهای برتر می تواند در خرید این شارژرها مفید واقع شود. به عنوان مثال مارک هایی چون Energizer ،Belkin , Scosche , Aukey، Xiaomi و نیز Anker ازجمله برندهای معروف در این صنعت هستند.

جمع بندی: بهترین شارژر فندکی را از کجا بخریم؟

آنچه در این مقاله گفته شد بخشی از مهمترین مواردی است که می تواند در خرید شارژرهای فندکی تاثیرگذار باشد و باعث شود شما خریدی موفق و مطمئن داشته باشد. اما با این حال تصمیم نهایی و با شما است و این شما هستید که باید تعیین کنید که کدام ویژگی برایتان مهمتر از دیگری است. ممکن است برای یکی مدل و طراحی محصول مهمتر از موارد دیگر باشد و برای فرد دیگری ملاک خرید یک شارژر قیمت مقرون به صرفه ی آن باشد. اما آنچه که مهم و حیاتی است توجه به ورودی ها و خروجی های باتری موبایل و شارژر مدنظر شما است که باید متناسب باشند. اغلب گوشی های قدیمی تر به ولتاژ و آمپر پایینتری نیاز دارند. این در حالی است که گوشی های جدیدتر اغلب به ورودی با جریان بالا نیازمندند. اگر گوشی شما چنین شرایطی را داراست توصیه می کنیم که حداقل یکی از پورت های شارژر موردنظر شما جریان 2 آمپر یا بالاتر را ساپورت کند.

بطور کلی خرید شارژرهای فندکی خودرو راحتی و آسودگی خیال را برای شما به ارمغان می آورد و دیگر نگران تمام شدن باتری گوشی و یا اتمام شارژ پاوربانکتان نخواهید بود. این وسیله برای افرادی که دائما با ماشین در حال مسافرت هستند و یا صاحبان تاکسی های اینترنتی که مدام از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند بسیار مناسب است.

به سبب کاربرد فراوان این محصولات، پیشنهاد می کنیم شارژر فندکی موردنیاز خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا محصولی باکیفیت بدست آورید و از خرید چند باره محصولات متفرقه جلوگیری شود. فروشگاه سی و سه پل به عنوان یکی از فروشگاه های معتبر عرضه کننده قطعات موبایل و لوازم جانبی، انواع شارژر های فندکی را با قیمت مناسب به شما ارائه می دهد. شما می توانید انواع شارژر های فندکی را متناسب با نیاز خود از فروشگاه سی و سه پل خریداری کنید.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم