مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

بررسی و انتخاب بهترین دوربین گوشی‌های پرچمدار 2019

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش
دوست داشتن1

با توجه به تنوع و پیشرف و همچنین فراگیرتر شدن تلفن های همراه، معیار خرید و تهیه گوشی توسط افراد مختلف متفاوت است. ممکن است فردی به دنبال صفحه نمایش بزرگ باشد و فرد دیگری به دنبال باتری با ظرفیت بالاتر و قوی تر. در این میان افرادی هستند که هنوز هم عکاسی و فیلم برداری با تلفن همراه خود را نسبت به یک دوربین حرفه ای ترجیح می دهند. این دسته از افراد برای خرید گوشی موبایل همواره دوربین آن را ملاک قرار می دهند.

با توجه به تنوع و پیشرف و همچنین فراگیرتر شدن تلفن های همراه، معیار خرید و تهیه گوشی توسط افراد مختلف متفاوت است. ممکن است فردی به دنبال صفحه نمایش بزرگ باشد و فرد دیگری به دنبال باتری با ظرفیت بالاتر و قوی تر. در این میان افرادی هستند که هنوز هم عکاسی و فیلم برداری با تلفن همراه خود را نسبت به یک دوربین حرفه ای ترجیح می دهند. این دسته از افراد برای خرید گوشی موبایل همواره دوربین آن را ملاک قرار می دهند.
پس اگر شما از این دسته افراد هستید و دوربین گوشی برای شما خیلی مهم است در ادامه با ما باشید تا در انتخاب گوشی بتوانیم به شما کمک کنیم.
سایت های زیادی وجود دارند که همواره با عرضه گوشی های جدید به تست و بررسی آنها میپردازند. یکی از این سایت های مطرح و مرجع که به صورت تخصصی و حرفه ای از تمامی جهات انواع دوربین های عکاسی و لنزها و دوربین گوشی های هوشمند موبایل را بررسی می کند و در نهایت به آنها رتبه و امتیاز می دهد سایت DXOMARK است. با توجه به اینکه سال 2019 میلادی به پایان رسیده این سایت نتایج مربوط به دوربین گوشی های 2019 را منتشر نموده که ما در ادامه به انتشار آن می پردازیم.

بهترین دوربین در بین گوشی ها در تمامی زمینه ها: هواوی میت 30 پرو

                                    

هواوی میت 30 پرو دارای نقاط قوت بسیار زیادیست که آن را به یک گجت هوشمند دوست داشتنی و همچنین بهترین دوربین در بین گوشی های تلفن همراه تبدیل کرده است. دوربین آن در کنار مشخصات بسیار بالا و قدرتمندی که دارد و به لطف 3 لنز دوربین که در پشت آن جای گرفته است می تواند در محیط هایی با نور کم تضاویر بی نظیری ثبت کند. زوم 5 برابر اپتیکال آن هم کمک شایانی به ثبت این تصاویر می کند. یکی از لنزهای سه گانه موجود روی گوشی لنز مدت پرواز یا ToF است که با تابش پالس‌های مادون قرمز و محاسبه زمان رفت و برگشت آن‌ها، می‌تواند تصاویر با عمق بیشتری را ثبت کند. البته لازم به ذکر است که در این لیست نسخه پریمیوم شیائومی می CC9 پرو (می نوت 10 پرو) هم با امتیاز کاملا برابر قرار دارد.

بهترین دوربین در بین دوربین گوشی ها از نظر ضبط ویدیو: آیفون 11 پرو مکس

                                    

دوربین سه گانه آیفون 11 پرو مکس با استانداردهای متداول امروزی چندان جالب توجه نیست، اما عملکرد بسیار خوب و بالایی دارد. رنگ‌ها و نوردهی در هر سه دوربین از ثبات بسیار خوبی برخوردار بوده اما پردازش خوب تصاویر باعث برتری در بین تمامی رقیب های آن شده است. پرچمداران سامسونگ و هواوی با شارپ کردن بسیار زیاد تصویر یا اشباع بیش از حد و استفاده از HDR و کاهش نویز تصاویر را ثبت می کنند اما در آیفون 11 پرو مکس تمامی تصاویر به صورت واقعی ثبت می شوند. بر طبق نتایج اعلام شده در سایت DXOMARK دوربین آیفون 11 پرو مکس بهترین دوربین در بین تمامی پرچمداران به لطف تکنولوژی HDR برای ضبط ویدیو انتخاب شده است اما اگر به دنبال گوشی اندرویدی برای ثبت و ضبط بهترین ویدیوها هستید می توانید شیائومی می CC9 پرو را انتخاب کنید که از این لحاظ امتیاز برابری با آیفون گرفته است.

بهترین دوربین از لحاظ زوم: شیائومی می CC9 پرو

                                    

این اولین بار است که گوشی هوشمندی با دو لنز تله‌فوتو و لنز 108 مگاپیکسلی معرفی می‌شود. یک لنز 50 میلی‌متری با قابلیت بزرگنمایی 2 برابری که بهترین گزینه برای عکاسی پرتره به حساب می‌آید. دیگر لنز تله فوتو این گجت از قابلیت بزرگنمایی 5 برابری اپتیکال، 10 برابری هیبریدی و 50 برابری دیجیتال برخوردار است که قادر است تصاویر با کیفیتی را نیز ثبت کند. به طور کلی دوربین‌های این گوشی را یک لنز فوق عریض، عریض، تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی 2 برابر و تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی 5 برابری و یک لنز ماکرو برای تصویربرداری نزدیک از اجسام تشکیل می‌دهند.

از آن جایی که لنز ماکرو در این گوشی قادر به ثبت ویدیو نیست باید بگوییم کیفیت فیلم‌برداری 4 لنز دیگر بسیار خوب است. در مورد نکته اول هم باید اضافه کرد اگرچه لنز ماکرو در این گوشی فیلم‌برداری نمی‌کند اما لنز فوق عریض از حالت فیلم‌برداری ماکرو پشتیبانی می‌کند.
البته سایت DXOMARK در این زمینه گوشی هواوی پی 30 پرو را نیز توصیه می کند که از نظر امتیاز با می سی سی پرو برابر است.

بهترین گوشی از نظر دوربین اولترا واید: گلکسی نوت 10 پلاس

                                                                                

سامسونگ نیز برای اولین بار، پای دوربین اولترا واید را هم به محصولاتش باز کرده است. پرچمدار جدید سامسونگ اولین گلکسی نوت دارای دوربین اولترا واید است که همانند سنسور اصلی خود، سنسور این دوربین را نیز از پرچمدار سری اس خود مانند S10 قرض گرفته است. همچنین سایت DXOMARK اشاره کرده است که دوربین اولترا واید گلکسی نوت 10 پلاس مجهز به سنسوری 16 مگاپیکسلی و لنز اولترا واید با زاویه دید 123 درجه‌ای است که یکی از عریض ترین زوایای دید را ارائه و از این لحاظ در محیط داخل و محیط روشن بیرون عملکرد بسیار خوبی دارد. البته آیفون 11 پرو مکس نیز با کسب امتیاز مشابه با توجه به محدودتر بودن زاویه دید و نویز بیشتر و از طرفی از لحاظ ثبت جزئیات و بافت ها کمی عملکرد بهتری دارد.

بهترین کیفیت دوربین در زمینه عکس در شب: هواوی میت 30 پرو

                                    

نور کم تخصص ویژه میت 30 پرو است که این تخصص خود را مدیون سه دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی و نرم افزار عالی دوربین در کنار هم بوده تا عکس هایی فراتر از حد تصور را پدید آورد. در واقع، دوربین میت 30 پرو چیزهایی را در تاریکی به ما نشان می‌دهد که در حالت معمولی نیز با چشم خود نمی‌توانیم ببینیم. از این نظر، می‌توان میت 30 پرو را پادشاه بی رقیب عکاسی در نور کم دانست. البته لازم به ذکر است گوشی هواوی میت 30 پرو عکس ها را زیاد روشن می‌کند که این مسئله میتواند مطابق میل بسیاری از افراد نباشد. همچنین هواوی P30 پرو در این دسته در رتبه دوم قرار گرفته که این موضوع بیشتر به ثبت نویزهای بیشتر در محیط‌های کم‌نور برمی‌گردد.

بهترین دوربین خودنگار یا سلفی: گلکسی نوت 10 پلاس

                                            

بر طبق نتایج اعلام شده توسط DXOMARK گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ علاوه بر دارا بودن بهترین لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی، با یک لنز سلفی 10 مگاپیکسل و اندازه دهانه دیافراگم f/2.2 بهترین دوربین سلفی در میان سایر رقبا در زمینه ثبت عکس و حتی ضبط ویدیو است. پس اگر علاقمند به گرفتن سلفی های با کیفیت بالا و متعدد از خود هستید و یا نیز علاقمند به تهیه ویدیو سلفی از خود هستید پس بهترین انتخاب شما نوت 10 پلاس سامسونگ است.

در این مقاله ما شما را با بهترین دوربین گوشی های 2019 آشنا کردیم و توانایی هر کدام را به تفکیک برای شما گفتیم. پس اگر اولویت شما برای تهیه گوشی دوربین آن است با در نظر گرفتن بودجه و همچنن نقاط ضعف و قوت مدل های ذکر شده می توانید به انتخاب دلخواه خود برسید.

آیا شما با انتخاب‌های DXOMARK موافق هستید؟ نظر خود را در بخش کامنت‌ها با سی و سه پل و دیگران در میان بگذارید.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم