مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

ممنوعیت استفاده از هوآوی در ایالات متحده

نوشته شده در تاریخ6 سال پیش توسط
دوست داشتن1

سران شش سازمان بزرگ اطلاعاتی آمریکا هشدار داده اند که شهروندان آمریکایی نباید از محصولات و خدمات ارائه شده توسط غول های فن آوری چینی Huawei و ZTE استفاده کنند. براساس گزارش CNBC ، رییس اطلاعات ایالات متحده در روز سه شنبه در جلسه دادگستری اطلاعات سنا حضور پیدا کرده است. این گروه شامل سران FBI، سیا، سازمان امنیت ملی و مدیر اطلاعات ملی بود.
البته این هشدارها چیز جدیدی نیستند. هیئت اطلاعاتی ایالات متحده مدتهاست از کمپانی هوآوی که توسط مهندس سابق ارتش آزادی بخش خلق چین تاسیس شده، هراسان است و هواوی توسط سیاستمداران آمریکایی نیز متهم به وابستگی به دولت چین شده است. این اخطار منجر به ممنوع شدن فعالیت های شرکت Huawei جهت انعقاد قراردادهای دولت ایالات متحده در سال 2014 شده و اکنون نیز فشار مضاعفی را به این شرکت برای عرضه ی لوازم الکترونیکی وارد کرده است.
گرچه Huawei در ابتدا به عنوان یک شرکت مخابراتی شروع به کار کرد، اما به سبب ساخت سخت افزار برای زیرساخت های ارتباطی، گوشی های این شرکت در سال های اخیر بسیار موفق بوده اند. Huawei در سپتامبر گذشته توانسته با بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند دنیا یعنی Apple و Samsung به رقابت بپردازد و در جایگاه سوم قرار بگیرد.
در حال حاضر قانون گذاران ایالات متحده با ارائه ی لایحه ای، استفاده ی کارمندان دولت از گوشی های کمپانی Huawei و ZTE را ممنوع اعلام کرده اند. البته این کمپانی ها نیز سکوت نکردند و نظر خود را در این زمینه اعلام کردند. سخنگوی هوآوی به CNBC گفت : "Huawei از انجام طیف وسیعی از فعالیت هایش در ایالات متحده که توسط دولت این کشور منع شده خود داری می کند. Huawei توسط دولت ها و مشتریان در 170 کشور در سراسر جهان مورد اعتماد است و هیچ گونه خطر و ریسک سایبری بیشتری در مقایسه با هر فروشنده ی دیگری در زمینه ITC وجود ندارد.
ZTE نیز بیانیه ای را در رابطه با این موضوع منتشر کرد و اظهار داشت: "به عنوان یک شرکت تجاری عمومی، ما متعهد به پیروی از تمامی قوانین و مقررات موجود در ایالات متحده هستیم، با اپراتور ها کار می کنیم تا پروتکل های تست را اعمال کنیم، و با بالاترین استانداردهای تجاری فعالیت نماییم. [...] ZTE به طور جدی امنیت سایبری و حفظ حریم خصوصی را به عهده می گیرد و همچنان یک شریک قابل اعتماد برای تامین کنندگان ایالات متحده آمریکا، مشتریان آمریکایی و افرادی است که از [...] محصولات ما استفاده می کنند. "
منبع : theVerge

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم