مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ
برچسب‌ها

بررسی مشکلات و خرابی باتری پاور بانک

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن1

پاوربانک ها، ابزارهای خیلی مفیدی هستند که باعث تداوم حیات موبایل ها طی روز و در زمانی که شارژر نداریم، می شوند. با این حال، این دستگاه های پاوربانک هم مثل باتری های عادی دارای گنجایش محدودی هستند و امکان دارد دچار ایراداتی شوند. تخلیه زودهنگام شارژ آن ها، یکی از بااهمیت ترین معضلاتی است که می تواند اتقاق بیفتد. در صورتی که شما هم دچار این معضل شده اید و تمایل دارید بدانید که پاوربانک به چه دلیل دچار تخلیه زودهنگام شارژ می شود، ما را در مطالعه ادامه متن همراهی کنید.

آزمایش سلامت پاوربانک، چگونه متوجه آسیب به دستگاه شویم؟

پاوربانک ها، ابزارهای خیلی مفیدی هستند که باعث تداوم حیات موبایل ها طی روز و در زمانی که شارژر نداریم، می شوند. با این حال، این دستگاه های پاوربانک هم مثل باتری های عادی دارای گنجایش محدودی هستند و امکان دارد دچار ایراداتی شوند. تخلیه زودهنگام شارژ آن ها، یکی از بااهمیت ترین معضلاتی است که می تواند اتقاق بیفتد. در صورتی که شما هم دچار این معضل شده اید و تمایل دارید بدانید که پاوربانک به چه دلیل دچار تخلیه زودهنگام شارژ می شود، ما را در مطالعه ادامه متن همراهی کنید.

آزمایش سلامت پاوربانک، چگونه متوجه آسیب به دستگاه شویم؟

تخلیه شارژ دستگاه در مواقع خاصی، یک دلیل معقول دارد: فرق گنجایشی که در مشخصات ذکر شده و گنجایش اصلی آن. عموما در زمان شارژ، مقداری از انرژی ضایع می شود و بنابراین، خیلی عادی است که دستگاه 10000 میلی آمپری تان فقط سه دفعه قادر به شارژ یک باتری 2500 میلی آمپری (مجموعا 7500 میلی آمپر) باشد. در صورتی که در هتگام تهیه پاوربانک به تجهیزات، فناوری، مارک تولیدکننده و کیفیت تولید آن دقت کنید، این رقم تا 9000 میلی آمپر هم زیاد می شود. ولی در صورتی که این میزان پایین تر از دو دفعه فول شارژ باتری 2500 میلی آمپری ( کمتر از 5000 میلی آمپر) باشد، باید به آسیب دیدن پاوربانک خود فکر کنید. به علاوه، علائمی همچون خاموشی پاوربانک بدون بودن در وضعیت شارژ، قطع و وصل شدن در زمان شارژ، علائم ظاهری مثل تورم و ... هم می توانند نشان دهنده آسیب به دستگاه شما باشند.

علل آسیب به پاوربانک؛ دستگاه به چه دلیل دچار مشکل تخلیه زودهنگام شارژ می شود؟

پس از آزمایش کردن پاوربانک، در صورتی که از آسیب و کاهش بیش از حد شارژ آن اطمینان حاصل کردید، باید در پی علل آسیب به دستگاه باشید. کم شدن زودهنگام شارژ دستگاه، علل گوناگونی دارد که هر کدام عموما دارای علائم خاصی هستند. پس از یافتن علت اساسی، قادر به فهمیدن این هستیم که دستگاه را می توان درست کرد یا نه. در صورتی که دستگاه تان دچار معضل شارژ شده و شارژ نمی شود، توصیه می کنیم متن «به چه دلیل، پاوربانک را نمی توان شارژ کرد» را بخوانید. عللی که در ادامه نام می-بریم،  خیلی به علل شارژ نشدن دستگاه شبیه است.

بهره نبردن از آداپتور مطلوب و کم شدن زمان شارژدهی

در صورتی که پاوربانکتان خوب شارژ نشود، قادر به شارژدهی مطلوب به دیگر دستگاه ها نخواهد بود. این مسئله، مهم بودن بهره بردن از آداپتور مطلوب دستگاه را نمایش می دهد. آداپتور مطلوب برای شارژ دستگاه، باید شدت جریان و ولتاژی مطابق آن را دارا باشد. در صورتی که تطابق در این قسمت نباشد، موجب تخلیه شارژ سریع دستگاه می شود. مثلا وقتی که می خواهید پاوربانک اپل را بخرید، باید در پی آداپتوری باشید که آمپر و ولتاژ آن کاملا مشابه پاوربانک اپل باشد. بنابراین، شارژرهای انحصاری اپل مطلوب ترین انتخاب هستند.

سیم شارژ نامطلوب، یکی از علل تخلیه زود هنگام شارژ پاوربانک

سیم شارژ دستگاه، کی تواند خیلی بر مقدار شارژدهی موثر باشد. در صورتی که سیم دستگاه در هنگام شارژ شدن آن خوب نباشد، باتری به خوبی شارژ نمی شود. در مقابل، هنگام تخلیه شارژ دستگاه و منتقل شدن انرژی ذخیره شده به موبایل ها یا دیگر دستگاه ها، وجود یک سیم نامطلوب در کنار کم کردن سرعت شارژ، موجب ضایع شدن انرژی هم می شود. بهتر است که برای رفع این معضل، یک سیم شارژر قدرتمندتر را برای دستگاهتان انتخاب کنید. سیم هایی که با شارژر اصلی ارائه می شوند، عموما دارای بیشترین کیفیت هستند.

آسیب به باتری پاوربانک، وقتی باتری آن متورم می شود

در صورتی که فهمیدید قیافه دستگاه شما عوض شده، ممکن است که ایراد تورم باتری پیش آمده باشد. در این حالت، دیگر کار دستگاهتان تمام است. از سویی، سرعت تخلیه شارژ دستگاه هم افزایش می یابد و این تا آنجا پیش می رود که حفظ شارژ آن به پایین تر از 4-5 دقیقه می رسد. ولی به چه دلیل دستگاه متورم می-شود؟ این ایراد، علل خیلی زیادی دارد. آسیب به باتری بخاطر بهره گیری بالا، ورود ضربه، ورود جریان به میزان زیاد، حرارت بیش از اندازه و ... قادر به متورم کردن دستگاهتان هستند و منجر به ترکیدن آن می-شوند. در این حالت، باید مواظب امنیت تان باشید و به سرعت نزد یک کارشناس فنی بروید.

آسیب به سوکت های پاوربانک و کم شدن گنجایش آن

یکی از علل معمول و متداول کم شدن گنجایش پاوربانک ها، با آسیب به سوکت ها مرتبط است. آسیب به ای سی پاور و سوکت USB موجب ضایع شدن نیرو می شود. عموما در این وضعیت، با قطع و وصل شدن مکرر دستگاه مواجه می شویم. حرارت پیرامون سوکت، شل بودن آن و قطعی های متناوب نمایانگر این هستند که سوکت شارژ یا USBتان را باید عوض کنید. در برخی مواقع، پاوربانک های که این مشکل را داردند را می توان درست کرد.

عدم توجه به شیوه درست شارژ پاوربانک ها

پاوربانک ها، نسبتا از یک فناوری شبیه به باتری اسمارت فون ها بهره می برند. به همین خاطر، گنجایش این ذخیره کننده های نیرو همچون باتری های عادی، با گذشت زمان کاهش می یابد. ولی شما با بهره گیری صحیح و شارژ درست دسنگاه، قادر به رفع مشکل کم شدن گنجایش آن و تخلیه زودهنگام شارژ دستگاه خواهید بود. تلاش کنید به اصل کلیدی 25 تا 75 درصد توجه کنید و مقدار شارژ دستگاه را در این محدوده حفظ کنید. مانع شارژ بیش از اندازه یا کلا خاموش شدن دستگاه هم شوید. در آخر، نباید از بهره-گیری از آداپتور و سیم شارژ مطلوب غافل شوید.  

مرطوب شدن پاوربانک یا ورود ضربه به آن و تخلیه زود هنگام شارژ  

یکی دیگر از علل تخلیه زودهنگام شارژ پاوربانک، ورود ضربه یا رطوبت به آن ها است. ضربات کم و زیاد به تدریج، قادر به وارد کردن خسارت به باتری و قسمت های درونی دستگاه هستند. قطرات کم آب هم قادر به وارد کردن خسارت هستند. در این حالت، بهره وری دستگاهتان کم خواهد شد و کاهش سریع درصد شارژ آن را خواهید دید. بهره بردن از محافظ و حفاظت از پاوربانک، جلوی ظهور این معضلات را می گیرد.

به سرعت کم شدن شارژ بخاطر تهیه پاوربانک قلابی و مارک های غیراصلی

متاسفانه پاوربانک ها غیراصل و جعلی بسیاری در بازار هست که با قیمتی برابر با محصول اصلی عرضه می شوند. یکی از علائم این نوع دستگاه ها، تخلیه زودهنگام شارژشان است. به علاوه، پاوربانک تقلبی قادر به وارد کردن خسارت به موبایل و دیگر دستگاه هایتان است.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم