مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

بررسی رایج ترین مشکلات گوشی های هوشمند به همراه راه حل

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن0

گوشی های هوشمند و اسمارت فون ها به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. هر روز ساعت ها از وقت خود را در کنار این گوشی ها سپری می کنیم و گویی که زندگی بدون این وسیله کوچک الکترونیکی ممکن نیست. شاید این دیدگاه چندان هم غیر منطقی نباشد؛ چرا که اکثر ارتباطات و کارها توسط گوشی های هوشمند صورت می پذیرد. اما هر وسیله ای به مرور زمان دچار نقص فنی و یا خرابی می شود. گوشی های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این مشکلات ممکن است مربوط به موارد نرم افزاری و یا سخت افزاری گوشی باشند. در هر حال با توجه به ضرورت در دسترس بودن گوشی های هوشمند بروز هر یک از این ایرادهای فنی، مشکلاتی را برای بسیاری از افراد به وجود آورده است. بسیاری از این ایرادها به صورت کاملا دستی و ساده قابل رفع شدن هستند و نیازی به مراجعه به تعمیرکار و صرف زمان و هزینه نیست. در مقاله پیش رو قصد داریم شما را با متداول ترین مشکلاتی که گوشی های هوشمند به آن دچار می شوند را بررسی کرده و راه حل های لازم برای رفع این موارد را به شما آموزش دهیم. با سی و سه پل همراه باشید.

گوشی های هوشمند و اسمارت فون ها به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. هر روز ساعت ها از وقت خود را در کنار این گوشی ها سپری می کنیم و گویی که زندگی بدون این وسیله کوچک الکترونیکی ممکن نیست. شاید این دیدگاه چندان هم غیر منطقی نباشد؛ چرا که اکثر ارتباطات و کارها توسط گوشی های هوشمند صورت می پذیرد. اما هر وسیله ای به مرور زمان دچار نقص فنی و یا خرابی می شود. گوشی های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این مشکلات ممکن است مربوط به موارد نرم افزاری و یا سخت افزاری گوشی باشند. در هر حال با توجه به ضرورت در دسترس بودن گوشی های هوشمند بروز هر یک از این ایرادهای فنی، مشکلاتی را برای بسیاری از افراد به وجود آورده است. بسیاری از این ایرادها به صورت کاملا دستی و ساده قابل رفع شدن هستند و نیازی به مراجعه به تعمیرکار و صرف زمان و هزینه نیست. در مقاله پیش رو قصد داریم شما را با متداول ترین مشکلاتی که گوشی های هوشمند به آن دچار می شوند را بررسی کرده و راه حل های لازم برای رفع این موارد را به شما آموزش دهیم. با سی و سه پل همراه باشید.

انواع مشکلات گوشی های هوشمند به همراه راه حل آنها


 
در ادامه قصد داریم مشکلات رایجی که به دلایل مختلف در گوشی های هوشمند ایجاد می شود را بررسی کنیم. اگر برای شما نیز چنین مشکلاتی پیش آمده است، می توانید راه حل های پیشنهادی را جهت حل آن ها امتحان کنید.

علت کاهش سرعت گوشی و کندی آن در هنگام اجرای برنامه ها چیست؟


 
کاهش سرعت گوشی های هوشمند یکی از رایج ترین مشکلاتی است که گریبان اکثر کاربران موبایلی را گرفته است. اما پرسش اساسی این است که چه عاملی باعث می شود گوشی که در هنگام خرید سرعت قابل قبولی داشت پس از مدتی سرعتش کم شود؟ علت این امر اکثرا به مشکلات نرم افزاری موبایل باز می گردد. اشکالات سخت افزاری به ندرت باعث کندی تلفن همراه می شوند اما با این حال اگر گوشی شما به دلیل اگر به دلیل صدمه به سخت افزار دچار کندی شده باشد و یا پس از بررسی مشکلات نرم افزاری توسط خودتان همچنان سرعت آن پایین بود، بهتر است به سراغ یک تعمیرکار مجرب و معتبر بروید. با این حال در اغلب موارد این مشکلات نرم افزاری هستند که باعث سرعت پایین اسمارت فون شما می شوند. برای حل این مشکلات می توانید هریک از موارد زیر را بررسی کرده و امتحان کنید. به احتمال زیاد پس از ایجاد این تغییرات گوشی شما دوباره سرعت قابل قبولی خواهد داشت.
نصب برنامه های زیاد حافظه گوشی شما را اشغال کرده و سرعت آن را کم می کند. برنامه ها و ویجت های به درد نخور را حذف کنید تا فضای بیشتری در اختیارتان باشد. استفاده از چندین برنامه همزمان یکی دیگر از دلایل کندی سرعت گوشی است. بنابراین تا جایی که می توانید از چندین برنامه همزمان استفاده نکنید و برنامه های در حال اجرا را ببندید. حواستان باشد که حافظه موقت (حافظه کش) گوشی را مرتبا خالی کنید. نصب تم های متفرقه باعث کاهش سرعت دستگاه شما می شود، بنابراین از تم اصلی گوشی استفاده کنید. از نصب بازی های سنگین و با گرافیک بالا نیز خودداری کنید.

چگونه می توان مشکل پر شدن حافظه گوشی را حل کرد؟


 
پر شدن حافظه دستگاه علاوه بر کند کردن دستگاه مشکلات بسیار زیادی را به وجود می آورد. عدم اجرای صحیح برنامه ها و یا متوقف شدن بی دلیل و پشت سر برنامه های در حال اجرا، عدم باز کردن دوربین گوشی و یا بروز خطا در عملکرد آن از جمله مواردیست که از پر شدن حافظه تلفن همراه ناشی می شوند. نخستین راه استفاده از SD Card به عنوان حافظه جانبی و اضافی بر روی تلفن همراه است. فایل ها و برنامه های حجیم خود را از از حافظه دستگاه به حافظه جانبی انتقال دهید. فایل های اضافی و یا غیرضروری را تا حد امکان پاک کنید. باتوجه به اینکه برخی از اسمارت فون ها از SD Card پشتیبانی نمی کنند و یا امکان انتقال و اجرای بعضی از برنامه های تلفن همراه در حافظه جانبی وجود ندارد استفاده از این روش همواره چاره ساز نیست. از این رو می توانید از حافظه های ابری نیز برای ذخیره اطلاعات خود استفاده کنید. همچنین حذف کش و دیتاهای مختلف انواع برنامه ها و نیز پاک کردن بازی ها و برنامه های غیر ضروری هم می تواند در افزایش فضای خالی دستگاه بسیار موثر باشد.

علت هنگ کردن مداوم گوشی های هوشمند در چیست؟

از دیگر مشکلات عدیده ای که کاربران گوشی های هوشمند با آن مواجه هستند هنگ کردن و لگ های بی مورد تلفن همراه در هنگام اجرای برنامه های مختلف است. این ایراد اغلب در گوشی های هوشمند میان رده مشاهده می شود. این گوشی ها عموما سخت افزار قدرتمندی ندارند و از یک پردازنده نچندان قدرتمند و حافظه داخلی کمی بهره می برند. از این رو در اجرای اغلب برنامه های سنگین دچار مشکل می وند. با این حال همیشه اینگونه نیست و گاهی یک مشکل نرم افزاری می تواند باعث هنگ کردن آن ها بشود. اگر گوشی شما در انجام اپ ها مختلفی هنگ کرد و از سخت افزار آن مطمئن بودید بهتر است در نخستین گام به سراغ حافظه دستگاه رفته و پر بودن آن را بررسی کنید. برای رفع مشکل کمبود حافظه مطابق راهنمایی های قسمت قبل عمل کرده و از یک حافظه جانبی یا حافظه های ابری استفاده بکنید. همچنین بازی های سنگین و برنامه های اضافی خود را نیز پاک کنید. از تم اصلی دستگاه و پس زمینه های ساده استفاده کنید و از نصب تم های سنگین و پس زمینه های متحرک (Live Wallpaper) اجتناب کنید. راه دیگر بررسی عملکرد گوشی در حالت (Safe Mode) است. اگر گوشی شما در این حالت بدون هنگ کردن عملکرد قابل قبولی داشت به احتمال زیاد یک برنامه مخرب در دستگاه شما وجود دارد. این برنامه را شناسایی کرده و سریعا آن را پاک کنید.

علت خالی شدن سریع شارژ باتری گوشی ها در چیست؟


 
زود تمام شدن میزان شارژ باتری های موبایل از جمله دغدغه های اساسی کاربران است. تقریبا تمام افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند با چنین مشکلی مواجه اند. علت این مشکل دلایل متعددی می تواند داشته باشد. اشتباه در نوع شارژ گوشی، بروزرسانی گوشی، استفاده نامناسب از گوشی و نیز کار با نرم افزارها و بازی های سنگین از مواردیست که باعث بروز مشکل در میزان نگهداری شارژ باتری تلفن همراه می شود. برای رفع این مشکل موارد متعددی را آورده ایم که با انجام آن ها ممکن است باتری دستگاه شما عملکرد مناسبی داشته باشد:
نحوه درست شارژ کردن دستگاه یکی از موارد مهم است. در هنگام شارژ گوشی خود حتما از آداپتور و کابل شارژر اصلی دستگاه استفاده کنید. در صورت خرابی آن ها سیم شارژر و آداپتور استانداردی تهیه کرده و از آن ها استفاده نمایید. بررسی ها نشان می دهد بهترین زمان برای اتصال گوشی موقعی است که باتری روی 20 درصد است. همچنین زمانی که شارژ باتری به 80 درصد برسد آن را از شارژر جدا کنید. برنامه هایی وجود دارند که حجم زیادی از باتری شما را مصرف می کنند و باعث زود خالی شدن شارژ شما می وند. از این رو به قسمت تنظیمات باتری موبایل خود رفته و برنامه هایی را که مصرف باتری بالایی دارند را غیرفعال نمایید. در صورت لزوم و غیرضروری بودن این برنامه ها آن ها را حذف کنید. زمانی که در محیط ها سربسته هستید میزان روشنایی نمایشگر خود را تا حد ممکن کم کنید. استفاده از حالت ذخیره انرژی (Power Saving Mode) از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار در این زمینه است.
زمانی که به بلوتوث، دیتا و لوکیشن نیازی ندارید آن ها را غیرفعال کنید. گاهی آپدیت کردن نسخه سیستم عامل گوشی و یا بسته های نرم افزاری گوشی باعث خالی شدن زود هنگام باتری می شود. در چنین مواردی گوشی خود را به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) برگردانید. اگر هیچ یک از موارد بالا در عملکرد ضعیف باتری شما تاثیری نداشت باید به باتری خود را تعویض کنید.

مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل را چگونه حل کنیم؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که گوشی تان را به شارژ متصل کنید ولی پس از گذشت چند ساعت متوجه شوید که گوشی شارژ نشده است. در صورت وقوع چنین اتفاقی ابتدا پریز اتصال را بررسی کنید و از بودن جریان برق در آن مطمئن شوید. قدم دوم بررسی صحت کابل و آداپتور شارژر است. سالم بودن آن ها را نیز بررسی کنید. اگر کابل و آداپتور شما سالم بود با فشردن همزمان دکمهر وور و افزایش صدا گوشی خود را فورس ری استارت بکنید. بروزرسانی دستگاه نیز می تواند در حل این مشکل راه گشا باشد. اگر با انجام این موارد مشکل گوشی شما حل نشد لازم است گوشی خود را نزد یک تعمیرکار مطمئن برده تا پورت ورودی دستگاه و برد USB آن را بررسی کرده و درصورت نیاز تعمیر و یا تعویض کند.

دلیل عدم عملکرد صحیح کیبورد و تایپ اشتباه کلمات در گوشی موبایل چیست؟

عملکرد نادرست کیبورد گوشی می تواند دلایل متعدد نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد. برای بررسی این مشکل بروز بودن کیبورد گوشی خود را چک کنید. اگر تمایل دارید از کیبوردی بجز کیبورد اصلی گوشی خود استفاده کنید از کیبوردهای استاندارد استفاده کرده و آن ها را از گوگل پلی دانلود نمایید. همانطور که گفتیم ممکن است این مشکل سخت افزاری بوده و مربوط به تاچ نمایشگر گوشی شما باشد. از این رو نمایشگر گوشی خود را کالیبره کرده و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. همچنین گاهی این مشکل به دلیل فعال بودن «حالت پیشبینی کلمات» در کیبورد شما رخ می دهد. بدین منظور به تنظیمات کیبورد رفته و گزینه (Predictive Text) را غیر فعال نمایید. اگر این موارد چاره ساز نبود گوشی را به یک متخصص ماهر ببرید تا مشکل را بررسی و رفع نماید.

چرا برنامه های گوشی موبایل به صورت خودکار باز می شوند؟

در صورت وقوع چنین مشکلی عموما دو حالت وجود خواهد داشت. حالت اول این است که احتمال دارد این موضوع به تنظیمات داخل خود برنامه مربوط شود. در حالت دوم ممکن است یک بد افزار و ویروس از طریق برنامه های دیگر وارد گوشی شما شده باشد. در اینصورت نخست برنامه های خود را بروزرسانی کرده و دسترسی های هریک از برنامه ها را بررسی کنید. دسترسی های غیر ضروری هرکدام از اپ ها را غیر فعال نمایید. استفاده از یک آنتی ویروس قدرتمند و معتبر نیز می تواند از نفوذ بد افزارها مختلف به درون گوشی شما جلوگیری کند.

علت درست کار نکردن دوربین موبایل چیست؟


 
دوربین یکی از مهمترین ویژگی های یک گوشی هوشمند است. چه بسا بسیاری از افراد تنها بخاطر عملکرد عالی دوربین اقدام به خرید اسمارت فون می کنند. با این حال ممکن است گاهی دوربین دستگاه شما به درستی کار نکند. این مشکل می تواند به دلیل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری باشد. به عنوان مثال وجود لایه های رنگی و وجود خط و خش بر روی لنز دوربین می تواند ناشی از مشکلات سخت افزاری باشد که برای رفع آن ها باید به سراغ تعمیرکاران مجرب بروید. اما در صورت وقوع ایراد نرم افزاری می توانید حافظه دستگاه خود را بررسی نمایید و از داشتن فضای خالی آن مطمئن شوید. انجام فورس ری استارت و بروزرسانی سیستم عامل گوشی نیز از دیگر مواردی است که در رفع این مشکل می تواند به شما کمک کند.

علت عدم اتصال گوشی موبایل به وای فای چیست؟

 

اتصال به اینترنت به یک امر ضروری و مهم برای گوشی های هوشمند تبدیل شده است. بسیاری از افراد از طریق اینترنت ثابت خانگی (Wi-Fi) به این شبکه جهانی متصل می شوند. اما گاهی ممکن است در وصل شدن به وای فای دچار مشکل شوید. برای حل این مشکلات روش های زیر را پیشنهاد می کنیم: در وهله اول مودم را یک بار خاموش کرده و پس از چند ثانیه مجددا آن را روشن نمایید. بررسی کنید که گوشی شما در حالت «مصرف بهینه انرژی» نباشد. زیرا با باز بودن این گزینه گاها خود گوشی برای کاهش مصرف باتری، مانع اتصال اسمارت فون به شبکه اتصال خانگی می شود. اگر شبکه مدنظر شما قبلا در قسمت شبکه های در دسترس ذخیره شده باشد. آن را انتخاب کرده و نگه دارید. سپس با انتخاب گزینه فراموشی شبکه (Forget) آن را پاک کرده و اطلاعات و رمز ورود را دوباره وارد نمایید. گاهی نیز ممکن است اطلاعات را سهوا به صورت اشتباه وارد کنید. به تنظیمات وای رفته و در قسمت تنظیمات پیشرفته (Advance Setting) آدرس MAC را بررسی و از صحت اطلاعات وارد شده آن اطمینان حاصل کنید.

دلیل ری استارت شدن خودکار گوشی چیست؟

ری استارت شدن اتوماتیک گوشی های هوشمند اغلب به دلیل مشکلات سخت افزاری رخ می دهد. با این حال پیش از مراجعه به تعمیرکار موبایل بهتر است برخی موارد ساده و ابتدایی را چک کرده و درصورت عدم نتیجه گیری به تکنسین موبایل مراجعه کنید. اولین و ساده ترین کار، بررسی دکمه و فلت پاور گوشی است. مطمئن شوید که این دکمه سالم بوده و گیر نکرده باشد. سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید و بسته های نرم افزاری ارائه شده توسط شرکت تولیدکننده گوشی را دانلود و نصب نمایید. از سالم بودن برنامه های نصب شده خود مطمئن شوید و درصورت وجود ویروس یا هرگونه فایل مشکوک آن را پاک کنید. حذف حافظه کش برنامه ها و فورس ریست نیز می تواند چاره ساز باشد. اگر هیچ یک از این موارد این مشکل را برطرف نکرد بهتر است از فایل های خود بک آپ گرفته و گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

چرا بدنه گوشی موبایل داغ می شود؟


 
دلایل متعددی باعث داغ شدن گوشی می شوند. اکثرا داغ کردن گوشی به علت عملکرد باتری آن است. هنگام شارژ کردن باتری از کابل و آداپتور استاندارد و اورجینال استفاده کنید. در هنگام شارژ کاور گوشی را از موبایل جدا کرده تا جریان هوا به خوبی با بدنه و باتری موبایل در ارتباط باشد و تا حد امکان از کار کردن با گوشی در هنگام شارژ شدن آن و نیز قرار دادن گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب بپرهیزید. موارد دیگری از جمله پر شدن حافظه دستگاه، استفاده از اپلیکیشن ها و بازی های سنگین که باتری را بیش از حد درگیر می کنند، اجرای چندین برنامه در پس زمینه دستگاه و بروز نبودن سیستم گوشی از مواردی هستند که باعث داغ کردن گوشی می شوند. البته توجه داشته باشید که داغ کردن در حد کم طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

نحوه رفع مشکل پریدن آنتن گوشی موبایل چگونه است؟

مشکلات ناشی از داشتن یا نداشتن آنتن برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. اگر تماس مهمی نیز داشته باشد اهمیت برطرف کردن این موضوع بیشتر هم می شود. مشکل آنتن دهی و قطع آن می تواند به دلیل عدم پوشش شبکه مخابراتی در آن منطقه خاص و یا ناشی از وجود مشکل در اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی باشد. علاوه بر این موارد وجود اختلال در خود گوشی نیز از جمله موارد رایجی است باعث بروز این مشکل می شود. برای رفع این مسئله به فراخور ایرادی که با آن مواجه هستیم راهکارهای متفاوتی وجود دارد. برخی از این روش ها را در زیر برای شما ذکر کرده ایم.
در هنگام صحبت با تلفن همراه اگر گوشی شما مشکل آنتن دهی داشت جای خود را تغییر داده و سعی کنید به نقطه ای با ارتفاع بالاتر بروید. از حالت پرواز (Airplane Mode) گوشی استفاده کرده و پس از مدتی گوشی را از آن حالت خارج کنید. سیم کارت را از داخل گوشی بیرون آورده و شیار و پورت گوشی را بررسی کنید. چیپست روی سیمکارت را نیز تمیز کرده و مجددا در داخل گوشی قرار دهید و سپس گوشی را ری استارت کنید. مطمئن شوید که گوشی شما به درستی رجیستر شده باشد. برای این کار به تنظیمات گوشی رفته و در بخش تنظیمات شبکه های تلفن همراه شبکه ها را جستجو کنید. اگر این موارد چاره ساز نبود به عنوان آخرین راه از گوشی خود بک آپ گرفته و آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. اگر مشکل حل نشد لازم است گوشی خود را به یک تعمیرکار معتبر برده تا آنتن گوشی شما توسط یک تکنسین مورد بررسی قرار گیرد.

چرا یک اپ خاص مدام هنگ می کند؟

هنگ کردن تنها یک اپلیکیشن اغلب به دلیل وجود مشکل در خود این برنامه است. زیرا ممکن است برنامه مدنظر به درستی نصب نشده و یا از منبع مناسبی دانلود نشده باشد. در هر حال بهتر است ابتدا یک بار گوشی خود را ریست کرده و دوباره برنامه را اجرا کنید. آپدیت کردن برنامه نیز می تواند باگ های آن را رفع کرده و باعث اجرای بی نقص برنامه شود. اگر مشکل همچنان پابرجا بود به تنظیمات اپلیکیشن مربوطه رفته و با انتخاب (Force Stop) برنامه را به طور کامل ببندید. سپس آن را از گوشی خود پاک کنید. برنامه مدنظر خود را از ترجیحا از گوگل پلی یا اپ استور و یا هر منبع معتبر دیگری دانلود کرده و دوباره نصب نمایید.

چرا تلفن همراه به طور مداوم کرش می کند؟


 
ریستارت و کرش شدن گوشی های هوشمند برخلاف مورد قبل به یک یا چند اپ خاص محدود نشده و در این مورد کل گوشی دچار مشکل می شود. در این حالت گوشی به صورت خودکار خاموش شده و یا ری استارت می شود. البته تنها مشکل به اینجا ختم نمی شود. گاهی ممکن است گوشی مرتبا هنگ کرده و تاچ آن کار نکند. چنین مشکلی اغلب به دلیل وجود باگ های نرم افزاری در هنگام آپدیت گوشی رخ می دهد. همچنین گاهی وجود نرم افزارهای مخرب نیز باعث چنین مشکلی می شوند. در چنین مواردی گوشی خود را ری استارت کرده و در صورت وجود برنامه مخرب، آن را شناسایی و حذف کنید. اگر مشکل برطرف نشد، از فایل های خود بک آپ گرفته و گوشی را ریست کرده و به تنظیمات کارخانه بازگردانید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود به احتمال زیاد ایراد از سخت افزار دستگاه بوده و باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

مشکل آپدیت نشدن نسخه سیستم عامل ios در گوشی های آیفون چگونه حل می شود؟

اگر از کاربران محصولات شرکت اپل باشید این بخش از مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد. بسیار از یوزرهای گوشی های آیفون در هنگام بروزرسانی نسخه iOS سیستم عامل اسمارت فون خود با خطای (Error occurred downloading iOS) مواجه می شوند. برای رفع این ارور اقدامات زیر می تواند راهگشا باشد: از کیفیت اتصال خود به اینترنت اطمینان حاصل کنید. اگر از طریق دیتا به اینترنت وصل هستید پیش از شروع عملیات به روزرسانی ابتدا یک فایل یا اپلیکیشن را دانلود کرده و کیفیت و سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. درصورت استفاده از اینترنت ثابت خانگی (Wi-Fi) مودم را بررسی کنید. همچنین به قسمت (Control Center) رفته و آن را خاموش و پس از چند لحظه مجددا روشن نمایید. روش دیگر، ری استارت آیفون است. پس از راه اندازی مجدد دستگاه دوباره عملیات بروزرسانی را شروع کنید. البته پیش از انجام این کارها بهتر است به سراغ (Apple System Status) رفته و بررسی کنید که آیا آپدیت های جدید برای گوشی شما در دسترس قرار دارد یا خیر. همچنین برای چک کردن بروزرسانی های جدید می توانید با اتصال دستگاه خود به یک سیستم کامپیوتری، در قسمت Summary گزینه Check for Updates را بررسی کنید.

چرا بلوتوث گوشی موبایل کار نمی کند؟

با وجود گذشت زمان و توسعه روش های مختلف در به اشتراک گذاری فایل ها، همچنان استفاده از بلوتوث منسوخ نشده است. اگر در هنگام استفاده از آن دچار مشکل شدید در ابتدا بلوتوث هر دو دستگاه را خاموش و پس از چند لحظه دوباره روشن نمایید. اگر قصد اتصال دوباره به دستگاهی را دارید که پیشتر به آن وصل شده بودید، در قسمت دستگاه های جفت شده آن را حذف کرده و دوباره متصل شوید. دقت کنید که تصادفی به یک دستگاه دیگر متصل نشده باشید. همچنین ری استارت دستگاه و آپدیت سیستم نیز می تواند کمک کننده باشد.

مشکل همگام سازی (Syncing error) را چطور رفع کنیم؟

مشکل همگام سازی بیشتر برای افرادی که از حساب گوگل، جی میل، دراپ باکس و... استفاده می کنند پیش می آید. برای بررسی این مشکل، اینترنت گوشی خود را چک کنید و از اتصال خود به شبکه مطمئن باشید. در دسترس بودن سرویس م دنظر خود را بررسی کنید و از صحت گذرواژه ای که برای ورود به آن ها استفاده کرده اید مطمئن شوید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت یکبار از حساب خود خارج شده و مجددا اطلاعات خود را وارد نمایید.

شلوغ شدن صفحه هوم (Home screen) چه علتی دارد؟

در هنگام دانلود و نصب برنامه های جدید این برنامه ها بطور خودکار بر روی هوم اسکرین گوشی ظاهر می شوند. اگر از افرادی هستید که از صفحه نمایش شلوغ خوشتان نمی آید و علاقه ای به ظاهر شدن اپ های تازه نصب شده بر روی هوم اسکرین خود ندارید به قسمت تنظیمات Google Play رفته و تیک گزینه (Add icon to Home screen) را بردارید.

مشکل شلوغ شدن بیش از حد مخاطبان را چطور مدیریت کنیم؟


 
این مشکل بیشتر برای گوشی های اندرویدی وجود دارد. در این گوشی ها شما با هر کسی که در جی میل خود در ارتباط باشید بصورت خودکار به مخاطبین شما خواهد افزود. این امر باعث شلوغ شدن تعداد مخاطبین گوشی شده و ممکن است برای برخی از کاربران ناخوشایند باشد. برای جلوگیری از همگام سازی مخاطبان دستگاه و جی میل، ابتدا وارد اکانت گوگل شده و گزینه مخاطبین (Contacts) را غیر فعال نمایید. البته توصیه ما به شما این است که مخاطبان خود را بجای حافظه گوشی در اکانت جی میل خود ذخیره کنید تا در صورت تعویض گوشی مخاطبان در دسترس شما باشند.

مشکل شناسایی نشدن کارت حافظه چگونه رفع می شود؟

همانطور که در ابتدای مقاله خدمتتان عرض شد برای افزایش حافظه گوشی خود می توانید از کارت های حافظه جانبی استفاده کنید. اما گاهی پس از وارد کردن مموری کارت، گوشی آن را شناسایی نمی کند. در این شرایط اگر از سالم بودن مموری کارت اطمینان داشته باشیم بهترین کار فرمت آن است. در گوشی های اندرویدی برای این کار مسیر روبه رو را طی کنید: Setting > Storage > Format SD Card .اگر این روش اثر بخش نبود از طریق اتصال به یک سیستم کامپیوتری آن را بررسی کنید و درصورت نیاز از نرم افزار های مخصوص ریکاوری مانند Data Recovery Wizard استفاده نمایید.

مشکل موجود در اسپیکر گوشی موبایل چگونه رفع می شود؟

اکثر ایرادهای مربوط به اسپیکرهای گوشی مربوط به سخت افزار بوده و برای رفع آن به مراجعه به تکنسین های گوشی های هوشمند نیاز دارید. اما در صورت وقوع مشکلات نرم افزاری با ریست فکتوری کردن گوشی و بازگرداندن آن به حالت اولیه و تمیز کردن اسپیکرها می توان مشکل را برطرف کرد.

بهترین قطعات گوشی را از کجا بخریم؟

اگر گوشی شما به دلیل مشکلات سخت افزاری، نیازمند تعویض قطعات است، می توانید بهترین و باکیفیت ترین قطعات گوشی هوشمند را از فروشگاه سی و سه پل خریداری کنید. فروشگاه سی و سه پل، انواع قطعات گوشی هوشمند را با قیمت مناسب و تضمین کیفیت به شما ارائه می دهد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم