مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش
دوست داشتن0

موضوع واقعیت مجازی از محبوب ترین موضوعات حوزه تکنولوژی در سال های اخیر بوده است. واقعیت مجازی در زمینه های بسیاری از جمله حوزه بازی و سرگرمی و حوزه های مربوط به تجارت و کسب و کار ورود کرده است. از سوی دیگر تمایل مردم به مسافرت و تجربه دیدن نقاط مختلف دنیا و در عین حال سخت بودن شرایط سفر باعث شده است که بسیاری از مردم به این تکنولوژی روی بیاورند. از این رو امروزه شاهد حضور تعداد زیادی از برندهای فعال در زمینه این تکنولوژی و تولید لوازم و ابزارهای مربوط به آن مانند هدست ها یا همان عینک های واقعیت مجازی هستند. هدست ها یا عینک های واقعیت مجازی با نام هدست VR شناخته می شوند. این دو کلمه مختصر شده عبارت « Virtual-Reality» است. این روزها انواع محتلفی از هدست های VR را در سطح بازار کشور مشاهده می کنیم که تقریبا تمامی آن ها عملکردی یکسان و مشابه یکدیگر داشته و تفاوت آن ها در کیفیت ساخت و پشتیبانی از تجهیزات جانبی است. در این مقاله ای که پیش روی شماست قصد داریم شما را با چند نکته مهم و کاربردی در رابطه با خرید هدست های واقعیت مجازی آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید هسدت واقعیت مجازی را دارید، تا انتها با فروشگاه قطعات موبایل سی و سه پل همراه باشید.

موضوع واقعیت مجازی از محبوب ترین موضوعات حوزه تکنولوژی در سال های اخیر بوده است. واقعیت مجازی در زمینه های بسیاری ازجمله حوزه بازی و سرگرمی و حوزه های مربوط به تجارت و کسب و کار ورود کرده است. از سوی دیگر تمایل مردم به مسافرت و تجربه دیدن نقاط مختلف دنیا و در عین حال سخت بودن شرایط سفر باعث شده است که بسیاری از مردم به این تکنولوژی روی بیاورند. از این رو امروزه شاهد حضور تعداد پرشماری از برندهای فعال در زمینه این تکنولوژی و تولید لوازم و ابزارهای مربوط به آن مانند هدست ها یا همان عینک های واقعیت مجازی هستند. هدست ها یا عینک های واقعیت مجازی با نام هدست VR شناخته می شوند. این دو کلمه مختصر شده عبارت « Virtual-Reality» است. این روزها انواع محتلفی از هدست های VR را در سطح بازار کشور مشاهده می کنیم که تقریبا تمامی آن ها عملکردی یکسان و مشابه یکدیگر داشته و تفاوت آن ها در کیفیت ساخت و پشتیبانی از تجهیزات جانبی است. در این مقاله ای که پیش روی شماست قصد داریم شما را با چند نکته مهم و کاربردی در رابطه با خرید هدست های واقعیت مجازی آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید هسدت واقعیت مجازی را دارید، تا انتها با فروشگاه لوازم جانبی سی و سه پل همراه باشید.

معرفی انواع هدست های واقعیت مجازی بر اساس نوع نمایشگر

هدست های واقعیت مجازی، به طور کلی و بر اساس نمایشگر به دو نوع تقسیم می شوند که در ادامه بررسی می کنیم.

مدل های مبتنی بر صفحه نمایش گوشی های هوشمند


در این نوع مدل، مکانی در جلوی هدست تعبیه شده است که شما اسمارت فون خود را در آنجا قرار دهید. شیوه اتصال در این مدل ها هم از طریق کابل های اتصال و هم بصورت بی سیم و از طریق بلوتوث صورت می پذیرد. با توجه به اینکه محصول شما کدام ورژن سیستم عامل خود را ساپورت می کند می توانید متناسب با آن به تماشای فیلم دلخواه خود بپردازید و یا به بازی مورد علاقه تان مشغول شوید. کیفیت تصویر خروجی در این مدل از هدست های VR به دو عامل وابسته است. نخستین عامل مربوط به کیفیت لنز محصول است و مورد دوم به رزولیشن گوشی هوشمند شما مربوط می شود. همچنین برای استفاده از این مدل هدست ها باید گوشی شما از سنسور «ژیروسکوپ» پشتیبانی کند. اگر گوشی هوشمند شما فاقد چنین سنسوری است باید به دنبال مدل های دیگر باشید.

هدست های دارای صفحه نمایش


 مدل های مبتنی بر نمایشگر ثابت را می توان نسخه بهبود یافته مدل پیشین دانست. این مدل ها از یک نمایشگر اختصاصی برخوردار هستند که خصوصیات کیفی و کمی ای که دارند متناسب با مدل واقعیت مجازی مربوطه است. همچون مدل قبلی بیشتر قابلیت پخش فیلم و همچنین انجام بازی در این مدل وجود دارد. علاوه بر آن با استفاده از سیستم های کامپیوتری امکان کنترل تصاویر و فیلم های به نمایش در آمده هم در مدل مذکور وجود دارد. البته گفتنی است که این مدل به دلیل این قابلیت های بیشتر، قیمت بالاتری هم نسبت به مدل قبلی دارد.

اکنون پس از آشنایی با دسته بندی هدست های واقعیت مجازی (از نظر نوع نمایشگر) به سراغ بررسی چند نکته کلیدی مهم در رابطه با این هدست ها می رویم:

سازگاری

نخستین نکته مهم در خرید هدست های VR توجه به نوع آن ها است. شما در اولین گام باید تصمیم بگیرید که از بین عینک با نمایشگر ثابت یا عینک سازگار با تلفن همراهتان یکی را انتخاب بکنید. البته در تهیه عینک متناسب با تلفن همراه شما باید سازگاری نسخه سیستم عامل اسمارت فون خود با عینک VR مدنظرتان را بررسی کنید. همچنین در تهیه این مدل عینک ها لازم است به تناسب اندازه نمایشگر تلفن همراه با محل قرارگیری نمایشگر موبایل در قسمت جلوی عینک VR هم توجه شود.

توجه به راحتی در هنگام استفاده

نکته دیگری که در خرید عینک های واقعیت مجازی باید به آن توجه شود میزان راحتی آن ها در هنگام استفاده کاربر است. این نکته را در یاد داشته باشید که گران بودن تضمین کننده راحتی یک عینک VR نیست. هرچقدر هم عینک VR قیمت و امکانات بالایی داشته ولی راحت نباشد بی فایده است. بنابراین در خرید این محصول به مواردی همچون میزان وزن دستگاه توجه کنید. همچنین پدهای بکار رفته در آن را بررسی کنید که به مقدار کافی نرم باشند تا وقتی عینک بر روی چشمتان قرار می گیرد برایتان ناخوشایند و اذیت کننده نباشد.

سنسور های دستگاه

در هنگام خرید هدست های VR حتما به سنسورهای بکار رفته در آن توجه کنید. اغلب هدست های خوب و با کیفیت، حسگرهایی نظیر حسگر دنبال کننده چشم، حسگر رد زنی سر و دست را دارا هستند. همچنین در مدل هایی که مخصوص بازی هستند سنسورهای حساس به دسته های بازی نیز وجود دارند.

امکان تنظیم کردن بند ها

حرکت کردن و جست و خیزهای بسیار در هنگام استفاده از هدست های VR علی الخصوص هدست های مخصوص گیم بسیار متداول است. برای اینکه شما در دنیای مجازی پیش رویتان به راحتی و بدون هیچ نگرانی از لیز خوردن و افتادن هدست خود از آن استفاده کنید توصیه می کنیم حتما در هنگام خرید هدست واقعیت مجازی، محصولی را تهیه بکنید که بند هایی دارای انعطاف بالا با قابلیت تغییر اندازه باشند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که هدست را متناسب با سایز سر خود تنظیم و فیت کرده و با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

قطر لنز هدست ها

نکته مهم دیگری که شما باید در هنگام خرید به آن دقت کنید، توجه به قطر لنزهای موجود در هدست ها است. یک هدست خوب و با کیفیت هدستی است که قطر لنزهای بکار رفته در آن بزرگ باشد. زیرا هر چقدر قطر لنز بیشتر باشد، شما قادر خواهید بود که تصاویر را با وضوح بالاتر و زاویه دید بیشتری مشاهده نمایید.

کیفیت تصویر

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، هدست های واقعیت مجازی به دو دسته نمایشگر ثابت و سازگار با نمایشگر اسمارت فون تقسیم می شوند. یکی از تفاوت های مهم در این دو مدل کیفیت تصویری است که ارائه می دهند. اگر هدست شما سازگار با صفحه نمایش موبایل شما باشد باید این نکته مهم را دز نظر بگیرید که تقریبا 40 درصد کیفیت تصویر خروجی از هدست، به لنزهای آن وابسته است. این درحالیست که حدود 60 درصد کیفیت تصویر نمایش داده شده به رزولیشن نمایشگر گوشی هوشمند شما وابسته است. پس اگر ال سی دی گوشی تلفن همراهتان رزولیشن پایینی دارد بهتر است از عینک های با نمایشگر ثابت استفاده کنید. زیرا در این مدل عینک ها کیفیت تصویر را می توان از طریق سیستم کامپیوتری مربوط به آن تنظیم کرد. البته در هنگام تنظیم، به ویژگی های مربوط به نمایشگر دقت کنید.

خروجی صدا

همه چیز نمایش بهتر تصاویر نیست. یک هدست واقعیت مجازی زمانی می تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد و شما را غرق در دنیای مجازی بکند که در کنار پخش تصاویر باکیفیت، در زمینه کیفیت خروجی صدا هم پیشتاز باشد. صدا فاکتور بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید. بسیاری از هدست های VR برای راحتی گوش های کاربر از گوشی های فومی بهره می برند. افزون بر آن در برخی از مدل ها درگاه هایی برای نصب هندزفری نیز وجود دارد.

 تجهیزات جانبی

تجهیزات جانبی مورد استفاده در عینک های واقعیت مجازی بسیار زیاد است و شما باید بسته به اینکه عینکتان چه کارکردی دارد گزینه های پیش رویتان را بررسی کرده و لوازم جانبی مدنظر خود را تهیه کنید. بطور مثال اگر از عینک واقعیت مجازی خود برای گیم استفاده می کنید؛ پلتفرمی که برای اجرای بازی انتخاب کرده اید در این لیست تاثیرگذار خواهد بود. بسته به اینکه با رایانه شخصی، اسمارت فون و یا کنسول به بازی می پردازید انتخاب های متفاوتی می توانید داشته باشید. یکی از مشکلاتی که در هدست های VR وجود دارد، عدم امکان استفاده از آن ها در کنار سایر محصولات الکترونیکی و لوازم جانبی است. علاوه بر این موارد مسئله قیمت نیز وجود دارد که می تواند در انتخاب هر یک از این تجهیزات تاثیرگذار باشد.

تناسب کامپیوتر شما با هدست

هدست های واقعیت مجازی به یک سیستم کامپیوتری احتیاج دارند. در واقع این کامپیوتر توان محاسباتی این هدست ها را تامین می کند. از این رو برای استفاده از هدست VR به یک سیستم با توان بالا نیاز خواهید داشت که عملکرد مناسبی داشته باشد. البته پیش از خرید توجه داشته باشید که هدست مورد نظرتان با سیستم کامپیوتری که دارید سازگار باشد. امروزه می توان هدست هایی نظیر «آکیولس ریفت» و «اچ تی سی وایو» را در کنار رایانه های شخصی استفاده کرد.

کنسول بازی

یکی از عمده استفاده های هدست های واقعیت مجازی در انجام بازی های ویدیویی است. با این وجود برخلاف انتظار تعامل زیادی بین محصولات واقعیت مجازی و کنسول های بازی وجود ندارد و تنها می توان هدست مجازی شرکت سونی را نام برد که برای کنسول های بازی طراحی و ساخته شده است. هدست واقعیت مجازی (PlayStation-VR) کمپانی سونی که با قیمتی در حدود 399 دلار عرضه شده است را می توان در کنار کنسول بازی « PlayStation 4» و نیز نسخه پرو این کنسول مورد استفاده قرار داد. با این وجود اگر قصد شما از خرید این دو محصول تجربه استفاده خوب از رابط کاربری آن است، باید به شما بگوییم که تفاوت چندانی بین استفاده از این محصول با دیگر هدست های واقعیت مجازی که در کنار رایانه های شخصی مورد استفاده قرار می گیرند وجود ندارد. اما اگر قصد استفاده از هدست های VR در حوزه بازی های ویدیویی را دارید موضوع متفاوت خواهد بود.

زاویه دید

به موضوع کیفیت تصاویر ارائه شده هدست های واقعیت مجازی باز می گردیم. بطور کلی انتظاری که از یک هدست VR داریم این است که تا حد توان مرز بین واقعیت و مجاز را باریک و کم رنگ بکند. هرچقدر هدست بتواند نمایشی نزدیک به واقعیت داشته باشد عملکردش مطلوب تر و ایده آل خواهد بود. یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر در نمایش واقع گرایانه هدست های VR، میزان زاویه دیدی است که ارائه می دهند. بطور معمول زاویه دید هدست های VR 90 درجه است. اما این میزان در بین مدل های مختلف، متفاوت بوده و بین 80 درجه تا 120 درجه متغیر است. در هدست هایی با زاویه دید 90 درجه می توانید با استفاده از چرخش کامل 360 درجه ای سر خود تمام محیط سه بعدی را که هدست به شما ارائه می دهد را مشاهده کنید. برای اینکه در هنگام استفاده از هدست های VR بتوانید با واقعیت مجازی پیش رویتان نهایت تعامل را داشته باشید باید ورودی های مورد نیاز دستگاه خود را تامین کنید. چرخاندن سر، لمس کردن و... از جمله این ورودی ها است که به کمک آن می توانید در دنیای مجازی خود غرق شوید. از این رو لوازم جانبی و سخت افزار های متعددی برای هدست های واقعیت مجازی تولید و عرضه شده اند که به عنوان ورودی دستگاه عمل می کنند. مدل های قدیمی تر و پایین تر چندان ازنظر سخت افزار غنی نبوده و تکنولوژی پیشرفته ای ندارند و اصلی ترین بخش این دستگاه ها به برنامه کاربردی (اپلیکیشن) آن ها مربوط می شود. به عنوان مثال پلتفرمی مانند «گوگل کارد بُرد» (Google Cardboard) را که محصول شرکت گوگل است را در نظر بگیرید. این پلتفرم این امکان را می دهد که کاربر با استفاده از یک اسمارت فون، دو عدد لنز و یک محفظه بتواند ویدیوهای 360 درجه ببیند و یا به انجام بازی های سه بعدی بپردازد. اما هدست های میان رده و بالارده که امروزی تر هستند و از تکنولوژی های جدید و پیشرفته بهره مند هستند، در کنار نمایش فیلم و ارائه بازی های سه بعدی امکانات مختلف بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهند بگونه ای که دیگر تشخیص مرز میان واقعیت و مجاز را تقریبا غیرممکن بوده و چه بسا پس از مدتی استفاده از آن ها فرموش کنید که در یک محیط مجازی و شبیه سازی شده قرار دارید.

هدست های واقعیت مجازی بر اساس رده کاربری و ورودی ها

پس از بررسی نکات مهمی که باید در خرید هدست های واقعیت مجازی به آن ها توجه کنید، به بحث سخت افزاری و دسته بندی آن ها می پردازیم. هدست های واقعیت مجازی از لحاظ تفکیک هزینه و ورودی هایی که دارند به سه دسته ی، پایین رده، میان رده و بالا رده تقسیم می شوند. اما پیش از بررسی هر یک از این دسته ها، تمامی ورودی هایی که تا کنون برای این هدست ها عرضه شده است را به تفکیک در زیر برای شما گرد آورده ایم.

هدست های واقعیت مجازی پایین رده و ارزان قیمت

به جرئت می توان گفت که همه هدست های پایین رده از اپلیکیشن «گوگل کارد بُرد» استفاده می کنند. این هدست ها به لحاظ طراحی و همچنین از نظر سخت افزار تفاوت چندانی بایکدیگر نداشته و تقریبا شبیه به هم اند. این هدست ها اغلب جزء مدل های سازگار با صفحه نمایش گوشی های هوشمند هستند. از آنجایی که «گوگل کارد برد» برای هر سه نسخه اندروید، آی او اس و ویندوز فون عرضه شده است لذا با تمام گوشی های هوشمند می توان از این هدست ها استفاده کرد. جنس بدنه هدست های پایین رده از پلاستیک است. در هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که محفظه قرارگیری گوشی هوشمند حتما توسط یک کاور پوشش داده شده باشد. زیرا در برخی از این دست هدست ها مانند هدست (ANT-VR) شرکت لنوو قسمت محفظه نگهدارنده فاقد هر گونه پوشش محافظتی است که باعث بروز مشکل در هنگام استفاده از آن در محیط های روشن می شود. صدای خروجی در هدست های ارزان قیمت از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. از این رو توصیه می کنیم بجای خرید هدست های پایین رده دارای خروجی صدا، از هندزفری خود تلفن همراه برای دریافت صدای خروجی استفاده کنید که دارای کیفیت صدای به مراتب بالاتری است. اغلب هدست های ارزان قیمت فاقد دکمه های کنترلی هستند. به همین خاطر اگر قصد شما از خرید هدست VR تماشای فیلم است با مشکل مواجه خواهید شد. البته می توانید با خرید یک کنترلر بلوتوثی برای تلفن همراه خود این مشکل را برطرف نموده و با خیال راحت فیلم را متوقف و به عقب یا جلو منتقل نمایید. نکته دیگر وزن این دستگاه ها است که نه تنها در هدست های پایین رده بلکه در هدست های بالارده و گران هم باید مورد توجه قرار بگیرد. خرید یک هدست با وزن نامناسب می تواند عضلات گردن شما را خسته کرد و تجربه یک استفاده خوب و لذت بخش از دنیای واقعیت مجازی را از شما سلب کند.

هدست واقعیت مجازی (VR Box II) متعلق به گوگل یک هدست ارزان قیمت و پایین رده است که تنها دارای سنسور حرکت ردیابی سر و چشم است. در برخی از مدل ها یک دکمه بر روی این هدست هم مشاهده می شود.

هدست های واقعیت مجازی میان رده

همانطور که پیش تر اشاره شد دو هدست (Gear VR) شرکت سامسونگ و (LG 360 VR) شرکت ال -جی از محصولات مطرحی هستند که در رده هدست های میان رده قرار می گیرند. این هدست ها بجای استفاده از پلتفرم گوگل، از پلتفرم اختصاصی شرکت های سازنده خود بهره می برند. هدست متعلق به شرکت سامسونگ جزء مدل های وابسته به نمایشگر تلفن همراه است. اما ایراد اساسی آن این است که به غیر از گوشی های بالارده یا به اصطلاح پرچم دار خود شرکت سامسونگ، با هیچ یک از گوشی های هوشمند دیگر سازگار نبوده و قابل استفاده نیست. در این هدست علاوه بر امکانات موجود در هدست های میان رده، از یک سنسور لمسی بهره می برد که عملکردی مشابه تاچ پد لپتاپ دارد. هدست شرکت ال جی با وجود بهره مندی از دو نمایشگر 1.88 اینچی با وضوح 720×920، همانند محصول سامسونگ جزئی از مدل های سازگار با گوشی هوشمند محسوب می شود. اما بجای قرار دادن آن در یک محفظه، گوشی هوشمند توسط یک کابل (type C) به دستگاه متصل می شود که با وجود زیاد شدن حجم اتصالات، اما سبب کاهش وزن هدست می شود. اما مشکل اساسی اینجاست که این هدست نیز تنها با گوشی (LG G5) سازگار بوده و در کنار دیگر گوشی های هوشمند کارایی ندارد. هدست های ال جی نیز در کنار امکاناتی که مد ل های ارزان قیمت دارند، دارای دو دکمه اضافی Back و OK هستند.

در خرید هدست های میان رده توجه به دو نکته می تواند مفید باشد. نخست آن که توجه داشته باشید که این هدست ها از نظر کمیت ویژگی ها و قابلیت های بکار رفته در آن ها چندان با مدل های پایین رده تفاوتی ندارند و تنها تفاوت آن ها همانطور که گفته شد در وجود حسگر لمسی و دکمه های ورودی اضافی است. البته این هدست ها از نظر کیفی محصولات بهتری بوده و کیفیت ساخت برتری دارند. از آنجایی که خرید این مدل هدست ها به لحاظ اقتصادی چندان مطلوب نیست باید پیش از خرید تعیین کنید که از هدست VR انتظار چه عملکردی را دارید. به عنوان مثال چون این هدست ها وابسته به گوشی های هوشمندهستند و قدرت پردازش گرافیکی این گوشی ها نیز محدود است نباید انتظار انجام بازی های سه بعدی با گرافیک بالا در هدست های میان رده را داشت. اما این هدست ها به دلیل ورودی ها و کنترلر هایی که دارند برای استفاده در مشاهده فیلم های 360 درجه بهترین گزینه اند.

هدست های (Gear VR) متعلق به شرکت سامسونگ و (LG 360 VR) متعلق به کمپانی الجی جز هدست های میان رده محسوب می شوند که علاوه بر ورودی ردیاب حرکت سر و چشم، دارای حسگر دیگری مانند سنسور لمسی و دکمه هستند.

هدست های واقعیت مجازی بالارده

هدست های بالارده به لحاظ سخت افزاری کاملا متفاوت تر از دو دسته قبلی است. این هدست ها از سخت افزار ها و سیستم های پردازشی قدرتمند برای اجرای انواع مختلف بازی های سه بعدی با گرافیک بسیار بالا طراحی شده اند. این هدست ها برخلاف هدست های میان رده و پایین رده، برای گوشی های هوشمند طراحی نشده اند بلکه در کنار انواع مختلفی از کنسول های بازی و سیستم های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. هدست های مذکور با بهره گیری از سنسور های متعدد و بسیار حساس برای ره گیری حرکات 360 درجه کاربر و همچنین با استفاده از نمایشگر های اختصاصی که رزولیشن بالایی دارند، یک تجربه بی نظیر از دنیای واقعیت مجازی را به کاربر هدیه می دهند. همچنین این دستگاه ها با داشتن قابلیت «نرخ به روزرسانی» یا همان (Refresh Rate) تصاویری با فرکانس 90 هرتز و با کیفیت نزدیک به واقعیت را در پیش چشمان کاربر به نمایش می گذارند. این در حالیست که این مقدار برای هدست های پیشین عددی در حدود 60 هرتز است.در هدست های بالارده کیفیت صدای خروجی بسیار باکیفیت بوده و نیازی به هندزفری نیست. همچنین دارای میکروفون برای درک دستورات صوتی هستند. شاید اکنون با برشمردن ویژگی های متعددی که این هدست ها دارند به راز قیمت بیش از 500 دلاری آن ها پی برده باشید. هرچند بسیاری از افراد ضرورتی در استفاده از این دستگاه ها نمی بینند و خرید آن ها را معقول و منطقی نمی دانند.

هدست شرکت سونی که با نام (PSVR) شناخته می شود و نیز هدست (Oculus-Rift) در گروه مدل های بالارده قرار دارند. این هدست ها علاوه بر اینکه تمام ویژگی های دو دسته قبلی را دارند به امکانات و ورودی های دیگری نظیر ردگیری حرکات دست، دسته بازی و کنترلر ها مجهز هستند.

در خرید هدست های واقعیت مجازی سعی کنید هدستی را انتخاب کنید که ورودی آن بر حسب نوع کارکرد مدنظر شما باشد. زیرا هر کدام از این ورودی ها کاربرد های مختلفی دارند که ممکن است شما بدان نیاز نداشته باشید. به عنوان مثال اگر دنبال هدست های مناسب انجام بازی های ویدیویی سه بعدی هستید بهتر است به سراغ مدل های گران تر و بالا رده بروید. این هدست ها به دلیل داشتن ورودی هایی نظیر کنترلر و دسته بازی می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. اما اگر بیشتر به دنبال تماشای فیلم ها بصورت 360 درجه باشید، لازم نیست زیاد هزینه کنید. یک هدست با ورودی سنسور لمسی به همراه یک دکمه برای کنترل ویدیو می تواند برای شما مناسب باشد. اکنون به بررسی کامل تر هریک از این دسته های سه گانه می پردازیم.

جمع بندی و نتیجه گیری

شاید با دیدن قیمت هدست های بالارده فکر استفاده از هدست های VR را از سر بیرون کرده باشید. اما واقعیت این است که قیمت مدل های پایین رده و میان رده چندان بالا نبوده و شما می توانید یکی از آن ها را برای خود بخرید و یا به دوستان یا آشنایانتان هدیه دهید. حتی اگر کمی بیشتر خرج کنید قادر به خرید یک مدل بالارده نیز خواهید بود. با این حال توصیه ما به شما این است که ضمن خرید از یک فروشگاه معتبر، محصولی از یک برند معتبر همچون سونی، سامسونگ و یا گوگل بخرید که از خدمات پس از فروش آن ها و تجهیزات جانبی مطمئنی که دارند هم بهره مند شوید.   

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم