مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید هولدر و استند موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش
دوست داشتن0

گوشی تلفن همراه هوشمند امروزه از نیازهای اصلی زندگی روزمره محسوب می شوند و برای اغلب کارهایی که در طی روز انجام می دهیم به استفاده از موبایل نیاز داریم. این امر فواید و مضراتی برای ما به دنبال دارد پس بهتر است برای استفاده هر چه سالم تر از این وسیله و جلوگیری از آسیب های احتمالی که ممکن است در آینده پیش بیایند، از برخی لوازم جانبی تلفن همراه استفاده کنیم. یکی از این وسایل هولدر موبایل یا اصطلاحا استند گوشی است که از جمله لوازم جانبی کاربردی گوشی محسوب می شود و برای استفاده از گوشی بدون نیاز به دخالت دست استفاده می شود. این ویژگی هولدر موبایل سبب شده که در بازار تقاضا برای خرید آن افزایش داشته باشد و به همین علت شرکت های سازنده، این محصول را در انواع مختلف مطابق هرسلیقه ای تولید می کنند. در این مقاله می خواهیم به معرفی تعدادی از انواع مختلف هولدر موبایل بپردازیم. در ادامه با وبلاگ فروشگاه قطعات موبایل سی و سه پل همراه باشید.

هولدر موبایل یا استند موبایل چیست؟

هولدر موبایل که به آن استند موبایل نیز گفته می شود یکی از لوازم جانبی گوشی محسوب می شود. البته از هولدر برای تبلت هم استفاده می کنند و وظیفه آن نگه داشتن موبایل یا تبلت بدون دخالت دست است. یعنی شما می توانید به وسیله پایه نگهدارنده  ی هولدر، تلفن همراه خود را در جهات مختلف تنظیم کرده و از آن استفاده کنید. گفتیم که هولدرها انواع مختلفی دارند و شما می توانید بنا بر نیاز خود و محلی که می خواهید هولدر را در آن قرار دهید و گوشی خود را نگه دارید، می توانید دست به انتخاب بزنید. بیشترین کاربردی که برای هولدر وجود دارد و افراد زیادی بنا به این دلیل هولدر را خریداری می کنند، استفاده در خودرو است. در هنگام رانندگی که نمی توان با گوشی همراه کار کرد، می توان آن را روی هولدر قرار داد و کارهای ضروری را انجام داد. یکی از این کارها می تواند مکان یابی باشد. در انواع موبایل های هوشمند امکان مکان یابی فراهم شده است و اغلب افراد از این امکان استفاده می کنند خصوصا اگر شخصا قصد رفتن به نقطه ای خاص داشته باشند. در این حالت می توان نقشه را روی صفحه گوشی قرار داد، گوشی را بر روی هولدر تنظیم کرد و با خیال راحت رانندگی کرد. با این کار از احتمال خطرات استفاده از گوشی حین رانندگی و وقوع تصادفات جاده ای به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

استفاده از هولدر چه مزیت هایی دارد؟

به هنگام رانندگی، تمام حواس راننده باید به مسیر و نحوه ی رانندگی خود باشد. استفاده از گوشی همراه در این حین به این علت ممنوع شده است که اولا برای نگه داشتن گوشی باید یک دست راننده درگیر باشد و نمی تواند از هر دو دست به صورت همزمان برای رانندگی استفاده کند، ثانیا در اغلب موارد رانندگان گوشی خود را پایین نگه می دارند و باعث می شود که به هنگام دیدن صفحه نمایش گوشی، چشم از جاده برداشته و تمرکز خود را از دست می دهند. در این هنگام است که احتمال بروز انواع تصادفات افزایش می یابد. در این حالت استفاده از وسیله ای که بتوان به جای دست راننده گوشی را نگه دارد و جایی در مقابل دید راننده باشد به طوری که همزمان بتواند مسیر خود را نیز ببیند، یک نیاز مهم به وجود می آورد. این نیاز با هولدر موبایل برطرف شده است. شما با استفاده از این وسیله هم دیگر لازم به نگهداری گوشی نیستید و از هر دو دست برای رانندگی می توانید استفاده کنید و هم می توانید آن را روی داشبورد قرار داده و به طور همزمان هم گوشی و هم مسیر را نگاه کنید. در این حالت می توانید کارهای متفاوتی انجام دهید. می توانید از سیستم GPS گوشی برای راه یابی استفاده کنید؛ نقشه را روی گوشی قرار داده، مسیر را مشخص می کنید و به رانندگی خود ادامه می دهید.

برای علاقمندان به موسیقی نیز این وسیله کاربرد دارد. شما گوشی را روی هولدر قرار می دهید، لیست آهنگ های انتخابی خود را بر روی آن می آورید، با بلوتوث گوشی را به سیستم صوتی خودرو جفت می کنید و به هنگام رانندگی از شنیدن موسیقی دلخواه خود کمال استفاده را می برید.

برای دانستن سایر مزیت های هولدر خودرو، می توانید یک هولدر خوب و باکیفیت خریداری کرده و از آن استفاده کنید تا به سایر قابلیت های آن پی ببرید.

هولدر موتور سیکلت

شاید فکر کنید استفاده از گوشی به هنگام موتورسواری امری غیرممکن باشد. البته که اگر از هولدر موبایل استفاده نکنید، زیرا به شدت خطرناک و آسیب زا است؛ اما با استفاده از هولدر می توانید با خیال راحت از تلفن همراه خود حتی به هنگام موتور سواری استفاده کنید. تفاوت هولدر موتور سیکلت با هولدر خودرو در این است که هولدر مناسب موتور سیکلت باید به گونه ای طراحی شود که از تمام جهات گوشی را نگه دارد تا در اثر سرعت حرکت و وزش باد، به گوشی آسیبی وارد نشود. از طرفی اگر هولدر موتور سیکلت کاور داشته باشد، می  تواند در برابر باران و برف نیز از گوشی موبایل شما محافظت کند.

هولدر موبایل گیره ای

در این هولدرها گیره های نصبی طراحی شده که بتوان هولدر را بر روی کانال های کولر خودرو نصب کرد. البته برای کانال هایی که به شکل مربع یا مستطیل هستند و ظاهری مشبک دارند، بهتر هستند. وقتی هولدر را روی کانال های کولر نصب می کنید، از دامنه ی دید شما دور می شوند و این کار باعث می شود تا به تمرکز شما در رانندگی صدمه کمتری وارد شود. نکته دیگر این که از دید سایر افراد نیز خارج می شود و اگر شخصی قصد و نیت دزدی داشته باشد، نمی تواند ببیند که موبایل شما در کجا قرار دارد و اگر هولدر را روی داشبورد قرار دهید، کاملا در معرض دید است و احتمال سرقت آن بیشتر است. برای استفاده از هولدرهایی که روی کانال کولر نصب می شوند بهتر است به هنگام خاموش بودن کولر یا بخاری از آن ها استفاده کرد و یا این که دریچه خروج هوای گرم و سرد بسته شود. گرمایی که از دریچه خارج می شود مستقیما به گوشی برخورد می کند و احتمال انفجار باتری گوشی بیشتر می شود. البته سرما خیلی تاثیر سوئی بر گوشی ندارد، ولی بهتر است که دریچه کلا بسته باشد.

نگهدارنده موبایل مکشی

هولدرهایی که برای نصب بر روی داشبورد یا حتی شیشه جلو راننده طراحی شده اند دارای چسبنده های مکنده ای هستند که از طریق Suction Cup به این قسمت ها متصل می شوند و قابل تنظیم هستند. قدرت این مکنده ها در گذر زمان کم می شود و پس از مدتی دیگر به آن محکمی به جایگاه خود متصل نیستند. پس بهتر است به هنگام خرید این دسته از انواع هولدر به کیفیت مکنده های آن توجه کنید. مزیت این دسته از هولدرها این است که شما می توانید آن را در مکان های مختلف قرار دهید و با انتخاب جا و مکان و تنظیم گوشی موبایل خود مشکلی نخواهید داشت. البته ضرری که این هولدرها می توانند داشته باشند این است که اگر بر روی شیشه جلوی راننده نصب شوند، دید راننده مختل می شود و بر مسیر خود به طور کامل اشراف ندارد.

هولدر موبایل چسبی

در این هولدرها از چسب های بسیار قوی استفاده شده است تا به سهولت جابه جا نشود و در جای خود محکم باقی بماند. این ویژگی هم می تواند خوب باشد و هم ممکن است باعث ایجاد دردسر شود. دردسر از این جهت که اگر شما در انتخاب مکان اتصال اشتباهی کرده باشید یا پس از مدتی بخواهید جای آن را عوض کنید، کار سختی خواهید داشت چرا که این چسب به راحتی کنده نمی شود و حتی اگر جدا شود آثار چسب بروی شیشه باقی می ماند.

هولدر مغناطیسی (مگتنی)

در هولدرهایی گفته شد، از گیره، مکنده و چسب برای اتصال هولدر به سطوح مختلف استفاده می شد. نوع دیگری از هولدرها ساخته شدند که از نیروی مغناطیسی برای اتصال گوشی به سطح مناسب استفاده می کنند. این هولدرها را می توان در هرجای ماشین استفاده کرد؛ چه بر روی شیشه، چه بر روی دریچه کولر. تفاوتی که این هولدر می تواند با سایر هولدرها مثلا هولدرهای گیره ای داشته باشد در این است که از هولدرهای مغناطیسی می توان خیلی سریع تر و راحت تر استفاده کرد. چه برای نصب و چه برای جابه جایی، هولدرهای مغناطیسی بسیار مناسب تر و سریع تر عمل می کنند. ممکن است به ذهن شما خطور کند که نیروی مغناطیسی که در این هولدرها وجود دارد ممکن است به گوشی همراه شما آسیب وارد کند. باید بگوییم که این نیروی در هولدرها به شدت پایین است و به قدری ضعیف هستند که اختلالی در عملکرد موبایل به وجود نمی آورند و هیچ ضرری برای گوشی نخواهند داشت. تنها نکته ای که به هنگام خرید هولدر مغناطیسی باید به آن توجه کنید قدرت مگنت آن است. مگنت در این وسیله باید قوی باشد تا با عبور از دست اندازهای هرچند کوچک، گوشی از هولدر جدا نشود.

تری پاد (سه پایه)

دنیای عکاسی ریشه ورود تری پادها به عرصه گوشی های هوشمند است. تری پادها از انواع هولدرها هستند که جزو محکم ترین ها و پایدارترین نگهدارنده ها محسوب می شوند. تری پادهای معمولی که برای موبایل استفاده می شوند معمولا طولی در حدود 30 تا 50 سانتی متر دارند ولی می توان یک گیره نگهدارنده برای آن تهیه کرد و از سه پایه های چند متری که برای دوربین های عکاسی استفاده می شوند، برای موبایل استفاده کرد. از نظر قیمت نیز تریپادها گران ترین هولدرها هستند ولی به نسبت قیمت خود قابلیت های خوبی نیز دارد و می تواند از گوشی شما در برابر خطر سقوط بیشتر محافظت کند. گیره ای روی تری پاد قرار دارد که از طریق یک فنر بسیار قوی گوشی شما را روی تریپاد نگه می دارد و نمی گذارد که سقوط کند و آسیب ببیند. از تری پادها می توانید برای گرفتن عکس های یادگاری خانوادگی به وسیله دوربین موبایل یا دوربین عکاسی نیز استفاده کنید.

دیگر انواع هولدرها

در کنار مدل های شناخته شده از CelPhone Car Mount انواع دیگری نیز وجود دارد که به نسبت افراد کمتری با آن ها آشنایی دارند. این مدل ها شامل هولدر انگشتی، گردنی، هولدر موبایل روی فرمان و هولدرهای اسلات CD می شوند. نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره شد فقط مربوط به هولدرهای رایج و معروف نیست و شما می توانید برای خرید هرمدل از هولدر به این نکات توجه داشته باشید.

انواع هولدرهای خودرویی بر اساس محل نصب

هولدرهایی که برای ماشین طراحی شده اند، برحسب این که به کجا متصل می شوند به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

1-هولدر موبایل برای اتصال به داشبورد و روی شیشه: این هولدرها به گونه ای طراحی شده اند که برای اتصال به سطوح صاف خودرو مانند روی داشبورد و حتی روی شیشه جلوی ماشین مناسب باشند و بتوان به راحتی به این نقاط متصل شوند. برای اتصال این هولدرها از چسب های قوی استفاده شده است تا قدرت چسبندگی بالایی داشته باشند. برای اتصال هولدر می توان از گیره نگهدارنده گوشی استفاده کرد یا از نیروی مغناطیسی برای اتصال بهره برد اما در بازار بیشترین توجه و تقاضا مربوط به هولدرهایی است که پایه نگهدارنده آن ها بر روی داشبورد یا شیشه جلویی ماشین مناسب است و به این نقاط متصل می شوند. فقط باید دقت کرد که اگر این هولدرها بر روی شیشه جلوی ماشین نصب می شوند جلوی دید راننده را اشغال نکند و تمرکز راننده را برهم نریزد. برای تنظیم این هولدرها کار شما راحت است چرا که قابلیت چرخش این هولدرها بالا است و در همه ی زوایا قابلیت تنظیم دارد و حتی می تواند گوشی را 360 درجه بچرخاند. پس به راحتی می توانید زاویه دلخواه خود را بر روی آن تنظیم کنید.

2-هولدر موبایل برای اتصال به دریچه کولر: برای اتصال هولدر می توانید حتی از دریچه کولر ماشین خود استفاده کنید که برای اتصال هولدر به چنین نقطه ای، هولدری خاص طراحی شده است. از مشکلاتی که ممکن است به وجود آورد این است که عبور هوا از دریچه ای که هولدر بر روی آن نصب شده است به مشکل بربخورد و حتی ممکن است در اثر عبور هوای گرم بخاری در فصل زمستان، چون به طور مستقیم به گوشی برخورد می کند، سبب آسیب به باتری و حتی انفجار آن شود. پس بهتر است در فصل زمستان یا حتی سایر فصل ها، عبور هوا از دریچه کولری که روی آن هولدر را نصب کرده اید، مسدود کنید.

3-نگهدارنده موبایل CD پلیر: با روی کار آمدن بلوتوث و ساخت وسایلی مانند فلش و کابل AUX، استفاده از CD برای پخش موسیقی در خودروها بسیار کمرنگ شده و امروزه افراد بسیار کمی همچنان از CD برای پخش موزیک استفاده می کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دیگر از CD استفاده نمی کنید و لوازم دیگر را جایگزین آن کرده اید، پس بهتر است از هولدرها و نگهدارنده هایی استفاده کنید که داخل پلیر جای گیری می شوند. مزیت این مدل از هولدرها این است که دید شما را کم نمی کنند و به نسبت سایر هولدرها، امکان کمتری برای افتادن گوشی شما وجود دارد و درصد آسیب به گوشی را بسیار کم می کنند. اگر نتوانستید از دو مدل هولدر قبلی که معرفی شد، یعنی هولدرهای متصل به داشبورد و شیشه یا هولدرهای متصل به دریچه کولر استفاده کنید، گزینه ی آخر استفاده از این هولدرها است. البته مدل های آن بسیار کم در بازار وجود دارد چرا که افراد کمی درخواست خرید چنین هولدرهایی را دارند.

نکات قابل توجه در انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین هولدر

هولدرها را از جنس های مختلفی می سازند. شرکت های سازنده هولدرها بیشتر از پلاستیک و یا PVC برای ساخت هولدر استفاده می کنند. نوع پلاستیکی هولدرها شکنندگی بیشتری دارند و اگر در دسترس کودکان قرار بگیرند، احتمال شکستن و آسیب پذیری آن زیاد است. هولدرهایی از جنس PVC یا سایر مواد ساخته می شوند، استحکام و مقاومت بیشتری دارند و می توانند فشارهای نسبتا زیاد را هم تحمل کنند و نشکنند. پس بهتر است در خرید هولدر ابتدا به جنس آن توجه کنید.

گفتیم هولدرها یا برای اتصال روی داشبورد و شیشه طراحی شده اند یا برای اتصال به دریچه کولر. اما به تازگی هولدرهایی طراحی شده اند که قابلیت اتصال به تمام این نقاط را دارند و اگر می خواهید هولدری بخرید که قابلیت اتصال به داشبورد، شیشه و روی دریچه کولر را داشته باشید، با فروشنده مطرح کنید تا محصول مناسب را در اختیار شما قرار دهد.

علاوه بر نگهداری گوشی که وظیفه ی اصلی هولدرهای گوشی است، قابلیت های دیگری نیز برای آن ها طراحی شده است و می توانید کارهای مختلفی با این وسیله انجام دهید. مثلا اگر شما اهل مسافرت هستید یا مدت زمان زیادی بیرون از منزل هستید و این امکان وجود دارد که نتوانید گوشی خود را شارژ کنید، برخی هولدرها این امکان را به شما می دهد که بتوانید از طریق شارژر فندکی که در آن ها وجود دارد، گوشی خود را شارژ کنید. شارژرهای فندکی دارای قابلیت شارژ سریع هستند و بدون نیاز به کابل های مختلف گوشی شما را شارژ می کند. یا در برخی هولدرهای دیگر از طریق اتصال وایرلس گوشی شما را شارژ می کند. پس تنها لازم است که بدانید دقیقا به چه چیزی احتیاج دارید و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید هولدر کنید. چرا که امروزه انواع مختلفی از هولدرها با کارکردهای مختلف و متفاوت طراحی شده اند و در بازار وجود دارند.

گفتیم که شما می توانید زاویه دلخواه خود را با تنظیم هولدرها داشته باشید. تنها لازم است که دقت کنید به هنگام خرید هولدری انتخاب کنید که پایه آن قابلیت چرخش 360 درجه را داشته باشد.

جمع بندی : بهترین هولدر موبایل را از کجا می توان خرید؟

در انتها لازم به ذکر است که برای خرید هولدر توجه کنید که نمونه های اصلی را خریداری کنید؛ نمونه هایی که به صورت های کپی و بسته بندی های نامناسب عرضه می شوند معمولا نگهداری درستی نداشته اند و کارایی خود را به مرور زمان از دست می دهند. به هنگام اتصال مراقب باشید که اتصالات پوسیده یا آسیب دیده نباشند. اکثر هولدرها از پلاستیک ساخته می شوند و اگر در شرایط مناسبی نگهداری نشوند، از زمانی که از کارخانه خارج می شوند تا زمانی که به دست مصرف کننده برسند، کیفیت خود را از دست می دهند و دیگر مثل اول مقاوم نیستند.

در این مقاله سعی کردیم که تا حد امکان شما را با انواع هولدرهای موجود در بازار آشنا کنیم تا بتوانید یک انتخاب درست و مناسب داشته باشید. اکنون می توانید با مراجعه به فروشگاه سی و سه پل، هولدر موردنظر خود را از بین تنوع محصولات موجود در این فروشگاه خریداری کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم