مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

بررسی تخصصی Nokia 5.1 Plus

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش توسط
دوست داشتن0

معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus

از زمانی که نام تجاری نوکیا با کمک HMD Global به دنیای تلفن های هوشمند بازگشته است، این شرکت با ارائه ی گوشی های جدید به سرعت در حال حرکت است. چابکی این شرکت به نوکیا اجازه داده است تا در هر زمان خاصی نمونه کارهای تازه ای داشته باشد و همچنین با آخرین روند بازار هماهنگ  به پیش برود.

به تازگی، این شرکت دو گوشی هوشمند میان رده متوسط یعنی Nokia 6.1 Plus و Nokia 5.1 Plus را راه اندازی کرده است. هر دو دستگاه در رده ی گوشی های اقتصادی در بازار سرمایه گذاری می کنند و اگرچه برخی از کاربران علاقه ای به آن ندارند، اما فروش آن ها کم نیست و به نظر می رسد بسیاری از مردم این گوشی ها را دوست دارند، مخصوصا افرادی که گوشی های ارزان قیمت را خریداری می کنند، که مهمتر از همه شبیه آیفون است.

ما قبلا نگاهی به نوکیا 6.1 پلاس در بررسی خود داشتیم و امروز با تمرکز بر گوشی ارزان تر نوکیا 5.1 پلاس، خرید این سبک از طراحی موبایل برای افراد بیشتری امکان پذیر می شود.

Nokia 5.1 Plus مشخصات

  • Design: 2.5D curved glass, polished aluminum frame
  • Display: 5.8-inch, 19:9, 1520x720 IPS LCD, notched
  • Chipset: MediaTek Helio P60, 4 x Cortex-A73 1.8GHz + 4 x Cortex-A53 1.8GHz, Mali-G72 MP3
  • Memory: 32GB storage, expandable up to 400GB; 3GB LPDDR3 RAM
  • Rear Camera: Dual camera; 13MP f2.0 PDAF primary, 5MP depth sensor; 1080p30 video; single LED flash
  • Front Camera: 8MP f2.2; 720p30 video
  • Software: Android One 8.1 Oreo
  • Connectivity: Dual SIM, 4G, Wi-Fi 802.11ac, Bluetooth 4.2, GPS/GLONASS/BDS/Galileo, USB 2.0 Type-C, 3.5mm audio
  • Battery: 3060mAh integrated
  • Misc: Single loudspeaker, FM radio, fingerprint sensor


با این قیمت و مشخصات، نوکیا 5.1 پلاس گوشی بسیار قابل احترامی به نظر می رسد. با این حال باید ببینیم که آیا این قابلیت ها واقعا مورد نیاز هستند؟


جعبه گشایی
نوکیا 5.1 پلاس در یک بسته ساده قرار دارد که شامل گوشی، شارژر استاندارد 10 وات و کابل Type-C است، البته بدون قابلیت شارژ سریع.

طراحی
طراحی نوکیا 5.1 پلاس تقریبا با نوکیا 6.1 پلاس
یکسان است. با این حال، تحت تاثیر مدل پایین تر آن قرار نگیرید چرا که نوکیا 5.1 پلاس اندکی بزرگتر از 6.1 پلاس است.
معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus
از سمت جلو، نوکیا 5.1 پلاس شبیه به گوشی های هوشمند مدرن سال 2018 با قاب های نازک و ابعاد بزرگ است. بریدگی بالای صفحه کنجکاو کننده است. دوربین و تمام سنسورها در سمت چپ گوشی قرار دارند و قسمت سمت راست گوشی کاملا خالی است. این قسمت حداقل دو برابر اندازه ای است که باید باشد و بدین معناست که فقط فضای کمتری برای اعلان های خود خواهید داشت. بریدگی نوکیا 5.1 پلاس بزرگ تر از 6.1 پلاس است.
معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus
همچنین در قسمت پایین صفحه نمایش خمیدگی های کوچکی وجود دارد که اذیت کننده نیستند.
معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus
شیشه جلو مقاوم در برابر خراش است، اما از محافظ های گوریلا گلس در آن استفاده نشده. شیشه دارای یک منحنی 2.5D است و تقریبا به صورت یکپارچه تا لبه ی صفحه جریان دارد.

قاب اطراف گوشی از آلومینیوم ساخته شده است. نوکیا قاب فلزی را رنگ آمیزی کرده و با یک صیقل، زرق و برق جذابی به آن بخشیده است.
پشت تلفن از شیشه ی همانند جلوی آن ساخته شده است. در نزدیکی بالا، جایگاه دوربین تعبیه شده که حاشیه ی آن از آلومینیوم و پوشش آن شیشه ای مقاوم در برابر خراشیدگی است. فلش گوشی دارای لنز مخصوصی برای جلوگیری از شکست نور است. پشت گوشی شامل جایگاه اثر انگشت نیز هست، اما هر دو شیشه اصلی گوشی و شیشه ی دوربین دارای پوشش آلومینیومی با قابلیت چربی گریزی هستند، بنابراین آنها را می توانید به راحتی تمیز کنید.
معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus

سنسور اثر انگشت در زیر دوربین قرار دارد که می توانید با اطمینان انگشت خود را بر روی آن بچرخانید بدون آنکه نگاهی بیندازید و به راحتی آن را پیدا کنید. سنسور اثر انگشت نیز بسیار سریع و دقیق است.

از نظر کیفیت ساخت، گوشی بسیار راحت و با کیفیت ممتازی را در دست خواهید گرفت. این گوشی واقعا خوب است و به نظر می رسد بسیار گران تر از چیزی که هست باشد.

معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus

صفحه نمایش
نوکیا 5.1 پلاس دارای صفحه نمایش 5.86 اینچی، با رزولوشن 1520 در 720 پیکسل از نوع IPS LCD است. نمایشگر دارای نسبت تصویر 19:9 است، و محتوای آن کمی بیشتر از سایر گوشی های 18:9 در این بخش نشان می دهد.

عمر باتری
نوکیا 5.1 پلاس دارای باتری 3060mAh است، مانند نوکیا 6.1 پلاس که دارای باتری با ظرفیت بیشتر با وجود داشتن ابعاد بزرگ است. با این توضیح، عمر باطری در Nokia 5.1 Plus کاملا منطقی است.

معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus
پردازشگر MediaTek Helio P60 جدید در این مورد خیلی خوب نیست و دلیل روشنایی صفحه نمایش محافظه کارانه این گوشی آن است که شما هرگز در هنگام استفاده عادی به راحتی نمی توانید مصرف باتری را کنترل کنید. در تست های اولیه، تلفن توانست برای یک روز کامل با یک بار شارژ استفاده شود.

صدا
نوکیا 5.1 پلاس دارای یک بلندگوی رو به پایین است. صدای اسپیکر بسیار بلند می شود، اما به نظر می رسد برای حفظ کیفیت صدا بهتر است مقدار ولوم در حدود 70٪ نگه داشته شود، جایی که به نظر می رسد برای چیزهایی مانند فیلم های یوتیوب و پادکست ها به اندازه کافی واضح و بلند است.

این گوشی همچنین یک جک هدفون دارد که خوب است زیرا ما فکر نمی کنیم افرادی که گوشی های خود را در این محدوده قیمت خریداری می کنند کاملا آماده باشند تا با استفاده از هدست بلوتوث با پول اضافی صرفه جویی کنند. این گوشی همچنین از یک رادیو FM نیز استفاده می کند.
نرم افزار
همانند سایر گوشی های نوکیا، نوکیا 5.1 پلاس هم بخشی از سری Android One گوگل است. تمام دستگاههایی که بخشی از این مجموعه هستند، به اندروید خام نزدیک هستند و به روز رسانی های سریع دسترسی دارند. نوکیا وعده ی پشتیبانی دو ساله برای به روز رسانی اصلی اندروید و سه سال برای به روز رسانی های امنیتی برای دستگاه های خود را از تاریخ عرضه ی آن ها داده است.
برخلاف باور بسیاری از کاربران واضح است که دستگاه های Android One توسط خود نوکیا به روز رسانی می شوند، نه به طور مستقیم از جانب گوگل.
معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus
پردازش
نوکیا 5.1 پلاس دارای چیپ ست MediaTek Helip P60 با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. Helio P60 دارای قدرت پردازش قابل توجهی در اینجاست و ما به شدت تحت تاثیر آن در گذشته در دستگاه هایی مانند Realme 1 و Oppo F9 قرار گرفته ایم. در حقیقت، Helio P60 حتی قدرتمندتر از Snapdragon 636 در نوکیا 6.1 پلاس است که نوکیا را در وضعیتی عجیب قرار می دهد.

اما برای جلوگیری از آن، نوکیا قدرت Helio P60 را در Nokia 5.1 Plus به میزان قابل توجهی کاهش داده است. P60 در دستگاه های Realme و Oppo فوق الذکر در سرعت تمام 2.0GHz در تمام هسته های آن اجرا می شود اما P60 در نوکیا 5.1 پلاس نیز در 1.8 گیگاهرتز اجرا می شود.

ما واقعا علاقه مند به فعال کردن Geekbench بودیم و برای بررسی دقیق این موضوع، Nokia 5.1 Plus را بین نوکیا 6.1 پلاس و سایر دستگاه های Helio P60 قرار دادیم.

متاسفانه نوکیا به ما اجازه نمی دهد که اپلیکیشن Geekbench را اجرا کنیم. گوشی در برنامه Geekbench از اتصال به اینترنت جلوگیری می کند، چون پیش از اینکه بتواند سنجش را اجرا کند، به اینترنت نیاز دارد. ما با همکارانمان از نشریات دیگر این موضوع را بررسی کردیم و آن ها هم گفتند که  مسئله ی مشابهی دارند. بنابراین این یک اشکال یا تلاش آگاهانه از جانب نوکیا است تا مانع اجرای آزمون پردازش در این گوشی شود.

به هر حال ما بقیه معیارهای معمول را اجرا کردیم و نوکیا 5.1 پلاس به طور پیش فرض خیلی کندتر از سایر گوشی های P60 بود. حتی از نوکیا 6.1 پلاس خیلی کندتر بود. تنها زمینه ای که نوکیا 5.1 پلاس در آن پیشتاز بود، معیار گرافیک GFX صفحه نمایش بود، جایی که نمایشگر
گوشی با رزولوشن پایین 720p ، این گوشی را دارای مزیت قابل توجهی نسبت به سایرین کرد.

عجیب است که نوکیا با چیپ ست P60 روی نوکیا 5.1 پلاس اینگونه رفتار کند. مطمئنا در این مورد نگرانی های مربوط به مصرف باتری متعارف وجود داشته، به خصوص از آنجایی که این گوشی مانند گوشی های قدرت گرفته از P60، بزرگترین باتری در جهان را ندارد (سایر گوشی های P60 دارای حدود 17٪ باتری های بزرگتر هستند).
البته در شاخص های دیگر، نوکیا 5.1 پلاس یک گوشی با لذت مطلق در استفاده است. انیمیشن ها و جابجایی های درون برنامه ها روان جریان می یابند. شما می توانید یک برنامه را باز کنید یا یک بازی را اجرا کنید یا یک ویدیو پخش کنید و همه اینها به چابکی و بدون هیچ گونه گیر یا افت فریم اتفاق می افتد. اسکرول کردن در برنامه ها صاف است، و حتی قابلیت چند وظیفه ای یا همان Multi Tasking عالی است. اینطور به نظر می رسد که 5.1 پلاس یک گوشی است که با هر چیزی که می توانید در آن اجرا کنید، راحت است و تمام آن را بدون تنبلی اجرا می کند.
دوربین
نوکیا 5.1 پلاس دارای یک سیستم دوربین دوگانه در پشت است که شامل یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی است که برای گرفتن اطلاعات عمق در حالت عکاسی بوکه اختصاص داده شده است.

برنامه دوربین در یک قالب استاندارد طراحی شده است. شما تعدادی از قابلیت های مفید مانند حالت HDR، تایمر، پانوراما، حرکت آهسته یا اسلو موشن و حالت بوکه را در بالا مشاهده می کنید. همچنین یک حالت دستی بسیار ساده وجود دارد که به شما اجازه می دهد مقادیر متغیر های عکاسی یعنی فاصله فوکوس، تعادل سفیدی یا وایت بالانس و جبران نوردهی را تنظیم کنید.
جمع بندی
ما تحت تاثیر کیفیت کلی و عملکرد نوکیا 5.1 پلاس قرار گرفتیم. این گوشی به خوبی نظر می رسد و احساس خوبی در دست دارد و در بسیاری از رقبای خود را در این زمینه به رقابت دعوت می کند.

عملکرد چیپ ست MediaTek Helio P60 نیز عالی است، و کاربر احساس می کند گوشی استفاده ی بسیار سریع و روانی دارد. تجربه Android One نیز پایدار تر از لانچر های سفارشی سنگین تر کمپانی های تولید موبایل است که به این صورت مدت زمان قابلیت دریافت به روز رسانی را افزایش می دهید.
معرفی رسمی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5.1 Plus
چیزی که ما خیلی از دیدن آن هیجان زده نشدیم نمایشگر است که دارای وضوح کم است، دارای کالیبراسیون مناسب نیست و در هنگام تماشای ویدئو دارای فیلتر تیز نا مطلوب است.
ما همچنین از نوکیا به خاظر کاهش قدرت چیپست P60 ناراضی بودیم، چرا که اجازه نمی داد کاربران مزایای کامل چیپ ست را در اختیار داشته باشند. به نظر می رسد این موضوع اینگونه انجام شده تا یک گوشی با قیمت پایین تر، در سایه ی گوشی گران قیمت نوکیا 6.1 پلاس به بازار عرضه شده باشد.

در نهایت، اندازه باتری نیز می تواند بزرگتر باشد. عمر باتری بد نیست، اما اکثر گوشی های دیگر در این محدوده قیمت در حال حاضر یک باتری عظیم را عرضه می کنند. در عین حال، نوکیا 5.1 پلاس همان باتری 3050 میلی آمپر ساعتی را به عنوان برادر کوچکتر Nokia 6.1 Plus  به همراه دارد.

به طور کلی، ما فکر می کنیم که نوکیا 5.1 پلاس واقعا برای کسی که به دنبال یک گوشی با طراحی خوب، عملکرد عالی یا اندروید خام است بسیار مورد پسند باشد. با این حال، اگر نمایشگر با کیفیت خوب یا عمر طولانی باتری جز شما معیارهای شما باشد، این گوشی برای شما مناسب نیست.
لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد گوشی موبایل Nokia 5.1 Plus با ما به اشتراک بگذارید.
نوشته‌های مرتبط

معرفی رسمی Nokia X6

توسطاحسان پولاد 5 سال پیش

رندر های جدید از نوکیا 1 و نوکیا 7 پلاس

توسطاحسان پولاد 6 سال پیش

معرفی رسمی Nokia 3310 4G

توسطاحسان پولاد 6 سال پیش

گوشی 5 دوربینه ی جدید نوکیا

توسطاحسان پولاد 6 سال پیش

آموزش آپدیت اندروید نوکیا

توسطاحسان پولاد 6 سال پیش

معرفی رسمی نوکیا ۶ (۲۰۱۸)

توسطاحسان پولاد 6 سال پیش

نوکیا مهمترین اختراع تاریخ فنلاند

توسطاحسان پولاد 6 سال پیش

آخرین مشخصات لو رفته از Nokia 6 (2018)

توسطاحسان پولاد 6 سال پیش
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم