مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

تمامی آنچه که از نوکیا ۹ آشکار شد

نوشته شده در تاریخ6 سال پیش
دوست داشتن0

نوکیا ۹ باتوجه به گزارش ها از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و حافظه رم ۴ گیگابایتی خواهد داشت که تنها می توان در گوشی های هوشمند رده بالا شاهد بود. در کنار چنین سخت افزاری سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوقا می تواند تجربه کاربری لذت بخشی فراهم آورد.

HMD و نوکیا تاکنون واکنشی نسبت به این گوشی هوشمند نشان ندادند اما گزارشات می گویند کمپانی نوکیا می خواهد تابستان امسال نوکیا ۹ را در کنار دیگر گوشی های هوشمند جدید معرفی نماید.

این اسمارتفون رقیبی برای گلکسی اس ۸، آیفون ۸ و چند پرچمدار دیگر بوده و با سخت افزار رده بالا حتی می تواند بالاتر نیز باشد. تاکنون شایعات بسیاری پیرامون نوکیا ۹ منتشر شد اما هیچ یک توسط شرکت فنلاندی تایید یا تکذیب نشد تا به آن بسنده کرد.

بریم سر اصل مطلب

محصول چیست؟ گوشی هوشمند پرچمدار نوکیا ۹

چه زمانی عرضه می شود؟ نیمه دوم ۲۰۱۷

قیمت آن در چه سطحی است؟ قیمت آن به عنوان یک پرچمدار بالا است.

تاریخ عرضه نوکیا ۹

  • ژوئن، جولای یا آگوست
  • تا پیش از سپتامبر راهی بازار می شود

پیشتر شایعه شد نوکیا در ژوئن ۲۰۱۷ از پرچمدار خود یعنی نوکیا ۹ رونمایی به عمل می آورد اما با گذشت از ژوئن مشخص شد شایعات حقیقی نبودند. براساس گزارش های اخیر، نوکیا قصد داشته در اواسط یا اواخر ماه آگوست نوکیا ۹ را معرفی کند، بنابراین باید از ژوئن و جولای گذشت و به آگوست اکتفا کرد. با این حال تا زمانی که شرکت نوکیا خود اشاره ای به تاریخ عرضه یا معرفی نداشت نمی توان شایعات را حقیقی دانست.

نوکیا ۹

باتوجه به پیش بینی ما، نوکیا ۹ در اواخر سال راه اندازی می شود و از این رو با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ همراه می باشد و یک پرچمدار قدرتمند از شرکت های فنلاندی HMD و نوکیا به شمار خواهد رفت. بنابراین تا زمانی که شرکت های اصلی واکنشی به تاریخ عرضه نداشته باشند نمی توان به منابع غیررسمی اشاره داشت.

صفحه نمایش نوکیا ۹

  • صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی QHD OLED

با توجه به گزارش ها نوکیا ۹ تلفن هوشمندی با صفحه نمایش QHD OLED بوده که سایز نمایشگر آن ۵٫۵ اینچی خواهد بود. QHD یا رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسلی می تواند قابل توجه باشد و بیشتر پرچمداران به آن مجهز هستند. وضوح کیفیتی QHD OLED بالا بوده و نه تنها عمق رنگ بالایی داشته بلکه وضوح بالایی را می توان در آن شاهد بود. البته این کیفیت در سطح Xperia XZ Premium سونی نیست زیرا شرکت ژاپنی با تعبیه کردن پنل صفحه نمایش ۴K HDR آن را به اولین اسمارتفون با چنین کیفیت صفحه نمایش تبدیل نمود.

همچنین پنل نمایشگر OLED که توسط سامسونگ به تولید می رسد برای نوکیا ۹ در نظر گرفته شده است. در حالی که انتظار داشتیم نوکیا ۹ از صفحه نمایش LCD برخوردار باشد، اما به نظر می رسد پنل OLED توسط نوکیا برای نوکیا ۹ در نظر گرفته خواهد شد و می تواند وضوح باکیفیتی را برای گوشی هوشمند موردبحث رقم زند.

طراحی نوکیا ۹

  • بدنه کاملا فلزی
  • قابلیت ضد آب

به گفته یکی از منابع نزدیک به نوکیا، شرکت فنلاندی قصد داشته از بدنه کاملا فلزی در نوکیا ۹ بهره گیرد تا به عنوان یک پرچمدار خوش بدرخشد. این دستگاه ضد آب بوده و می تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب قرار گیرد. هیچ اشاره ای به اینکه مدل شباهتی به دیگر اسمارتفون های اندرویدی نوکیا دارد یا خیر وجود نداشته اما پیشتر تصاویر غیررسمی فاش شد که نشان می دهد کمی شباهت وجود دارد.

اطلاعات کاملی از طراحی نوکیا ۹ وجود نداشته اما با توجه به بدنه فلزی باید انتظار طراحی باکیفیت و ساختاری جذاب برای این محصول نوکیا داشت. با بدنه فلزی نوکیا ۹ نسبت به نوکیا ۶ با بدنه پلاستیکی قابل توجه خواهد شد و می تواند همانند دیگر پرچمدار کیفیت بالا خود را به مخاطب القا سازد. البته هدف نوکیا عرضه محصولی بوده که در تمامی زمینه ها تقریب با دیگر پرچمداران موجود برابر است.

نوکیا ۹

دوربین نوکیا ۹

  • دوربین اصلی دوگانه ۲۲ مگاپیکسلی با فناوری Carl Zeiss
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی

شرکت نوکیا قصد داشته از سنسور دوربین قدرتمندی در نوکیا ۹ استفاده کند. گوشی هوشمندی که مشخصات بزرگی برای آن در نظر گرفته شده و گفته می شود در بخش عقب سنسور دوگانه ۲۲ مگاپیکسلی با فناوری Carl Zeiss و در بخش جلو دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته می شود.

پیشتر Carl Zeiss برای توسعه دوربین لومیا ۱۰۲۰ همکاری داشته، دوربینی ۴۱ مگاپیکسلی که عملکرد تصویربرداری باکیفیتی دارد. در کنار سنسور دوربین رده بالا می توان شاهد ویژگی های تصویربرداری مختلفی در نوکیا ۹ بود. البته با توجه به رده سخت افزاری این گوشی هوشمند انتظار می رود شرکت فنلاندی مشخصات قابل توجهی را در نظر گیرد تا در مقایسه با دیگر پرچمداران اسمارتفون فوق العاده از حیث دوربین باشد. با این حساب اگر اطلاعات دوربین تایید شده نیز نباشد باید انتظار داشت به احتمال بسیار بیشتر جزئیات حقیقی بوده و صحت داشته باشد.

باتری نوکیا ۹

  • باتری ۳۸۰۰ میلی آمپری
  • قابلیت شارژ سریع

شرکت نوکیا قصد داشته در تابستان سال جاری پرچمداران جدید خود را در مدل های مختلفی معرفی کند که یکی از آنها نوکیا ۹ است. گفته می شود این گوشی هوشمند به پک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپری مجهز است که متناسب با سخت افزار قدرتمند و رده بالای آن می باشد. همچنین با قابلیت شارژ سریع می تواند در مدت زمان کوتاهی به شارژ کامل یا ۱۰۰ درصدی برسد. البته عمده پرچمداران در حال حاضر از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کنند که مدت زمان طولانی شارژ را کاسته و موجب می شود تا افراد در سریعترین زمان اسمارتفون خود را شارژ نمایند.

نوکیا ۹

با پک ۳۸۰۰ میلی آمپری می توان انتظار عمر باتری طولانی برای نوکیا ۹ داشت. دقیقا این عمر باتری مشخص نیست اما می توان پیش بینی کرده بیش از ۴۰۰ ساعت در حالت استندبای باقی مانده و بیش از ۱۶ ساعتی را بتوان با آن به مکالمه پی در پی پرداخت.

با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی چنین باتری قابل توجه است. همچنین در مقایسه با G6 ال جی با باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری عمر باتری بیشتری را رقم می زند. همچنین با فناوری شارژ سریع ۴ می توان در کسری از زمان به شارژ کامل نوکیا ۹ رسید.

سیستم عامل و عملکرد نوکیا ۹

  • پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵
  • حافظه رم ۴،۶ یا ۸ گیگابایتی
  • سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوقا

شرکت نوکیا قصد داشته مشخصات قابل توجهی را برای نوکیا ۹ در نظر گیرد. این گوشی هوشمند به سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوقا مجهز بوده که با رابط کاربری جدیدی همراه است. همچنین سخت افزار قدرتمند برای آن در نظر گرفته می شود و باید به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، حافظه رم ۴، ۶ یا ۸ گیگابایتی و برخی دیگر اشاره داشت. با چنین مشخصاتی محصول نوکیا پرچمدار قدرتمندی خواهد بود و انتظار می رود HMD چنین مشخصات سخت افزاری را برای نوکیا ۹ در نظر گیرد.

عمدتا پرچمداران به حافظه رم ۴ یا ۶ گیگابایتی مجهز می شوند و اگر نوکیا ۹ با حافظه رم ۸ گیگابایتی همراه باشد به عنوان یکی از اولین پرچمداران با چنین حافظه رم محسوب خواهد شد. البته نخستین بار وان پلاس ۵ بود که در کنار پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ به حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز شده و توانسته عملکرد بالایی در میان رقبا از خود نشان دهد.

انتظار نمی رود نوکیا حافظه رم ۸ گیگابایتی برای نوکیا ۹ در نظر گیرد از این رو احتمال داشته با حافظه رم ۴ یا ۶ گیگابایتی در این پرچمدار رو به رو باشیم. تاکنون شایعات مختلفی پیرامون سخت افزار نوکیا ۹ منتشر شد اما هیچ یک تایید یا تکذیب نشده تا بتوان آن را حقیقی یا شایعه دانست. اگر سخت افزار گوشی هوشمند شرکت فنلاندی باتوجه به گزارش ها باشد، قطعا با محصول قدرتمندی رو به رو هستیم.

دیگر ویژگی های نوکیا ۹

  • قابلیت ضبط سه بعدی
  • اسکنر عنبیه چشم
  • سنسور اثر انگشت

همانند هر پرچمداری نوکیا ۹ شامل ویژگی های امنیتی مختلفی می شود. از جمله آن باید به سنسور اثرانگشت، اسکنر عنبیه چشم و قابلیت ضبط سه بعدی اشاره کرد. البته قابلیت ضبط سه بعدی در دسته ویژگی های امنیتی نوکیا ۹ قرار نمی گیرد بنابراین نباید این اسمارتفون را گوشی هوشمندی بدون امنیت لازم دانست زیرا نوکیا سعی داشته به عنوان یک پرچمدار آن را با قابلیت های متعددی همراه سازد.

نوکیا ۹

انتظار می رود نوکیا در زمینه امنیتی ویژگی های بزرگ و کاملی را برای نوکیا ۹ رقم زند تا اسمارتفون موردبحث در برابر هر نفوذی حفظ شد. البته چنین ویژگی هایی در پرچمداران محدودی قابل مشاهده است و خوشبختانه به نظر می رسد می توانیم آن را در نوکیا ۹ پرچمدار نیز شاهد باشیم.

قیمت نوکیا ۹

اغلب پرچمداران با قیمت بالایی به فروش می رسند اما گفته می شود شرکت فنلاندی قصد داشته نوکیا ۹ را با قیمت مقرون به صرفه و مناسبی عرضه دارد. قیمت بخش مهمی در هنگام خرید بوده که در صورت اقتصادی بودن می توان انتظار فروش بالایی را برای دستگاه مورد نظر داشت. گزارش می گوید قیمت دستگاه ۷۴۹ یورو بوده که معادل ۶۹۹ دلار می باشد و نسبت به برخی مدل های دیگر قیمت ایده آل دارد.

با قیمت ۶۹۹ دلاری این محصول نوکیا نسبت به رقبا برند مقرون به صرفه ای به شمار رفته و ویژگی های کاملی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. پیش بینی می‌شود اسمارتفون موردبحث را در مدل های ۶۴، ۱۲۸ و چندی دیگر شاهد باشیم. البته قیمت نسخه های مختلف متفاوت بوده برای مثال ممکن است نسخه ۶۴ گیگابایتی هزینه ای ۶۰۰ دلاری داشته و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش برسد. به هر حال جزئیات کافی درباره قیمت نوکیا ۹ و پیکربندی های مختلف آن وجود نداشته تا به این موضوع پرداخت.

شایعات نیز پرامون محصولات کمپانی نوکیا بسیار است و باید منتظر ماند تا مشخص شود نوکیا فنلاندی و HMD چه برنامه ای برای محصولات سال جاری خود دارند. همانطور که می دانید گزارش ها درباره اسمارتفون های کمپانی فنلاندی بسیار است اما تایید حقیقتی در کار نیست تا بتوان به آن اشاره ای داشت. شایان ذکر بوده عرضه نوکیا ۹ در اواخر سال صورت می گیرد.

به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا شرکت فنلاندی با رونمایی از تلفن هوشمند به شایعات پایان دهد.

برچسب: nokia 9, نوکیا 9
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پیگیری سفارش

حساب کاربری

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم